Andet multimedie
bentjuul 3670
Fotografik
Fra : http://home20.inet.t~

Dato : 21-12-05 11:34

ved i om man kan på nettet læse hvordan man laver Fotografik,
Ligesom man gjorde i gamle dage, men lavet et alm. digital billede om til et
Lithbilleder

Jørgen
73 de oz3jbp

Fra : emj

Dato : 21-12-05 12:14

http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/ skrev:

>digital billede om til et
>Lithbilleder

Hvad er et Lithbillede?

Hilsen emj

Fra : http://home20.inet.t~

Dato : 21-12-05 12:33

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Hvad er et Lithbillede?
>
> Hilsen emj

Jeg kan ikke lige forklare det, det nærmeste jeg kan kommer på
det er et billedet i sort og hvid, forstil dig H. C. Andersen's papir klip.
kan varieres i halvtoner.

Jørgen

Fra : emj

Dato : 21-12-05 14:06

http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/ skrev:

>Jeg kan ikke lige forklare det, det nærmeste jeg kan kommer på
>det er et billedet i sort og hvid, forstil dig H. C. Andersen's papir klip.
>kan varieres i halvtoner.

OK. Tak for info.
Hilsen emj

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-12-05 14:06

"http://home20.inet.tele.dk/bodholdt/" <oz3jbp@privat.dkx> skrev:

> ved i om man kan på nettet læse hvordan man laver Fotografik,
> Ligesom man gjorde i gamle dage, men lavet et alm. digital billede om til
> et Lithbilleder

Måske kunne du få glæde af:
http://photo-lith.sourceforge.net/

--
Kurt Lund

Fra : emj

Dato : 21-12-05 16:59

Kurt Lund skrev:

>Måske kunne du få glæde af:
>http://photo-lith.sourceforge.net/

Ikke utænkeligt
Hilsen emj

Fra : http://home20.inet.t~

Dato : 21-12-05 19:33

tak for hjælpen

Jørgen

Fra : Steen

Dato : 22-12-05 19:10

> Ligesom man gjorde i gamle dage, men lavet et alm. digital billede om til
> [...]

En nem måde at gøre det på i Photo Shop er ved at bruge tærskelværdi
(threshold).

menuen billede/images --> justeringer/adjust --> tærskelværdi/threshold

ved at flytte på skyderen kan du måske opnå den ønskede effekt.

Held og lykke
Steen

Fra : Steen

Dato : 22-12-05 19:13

> menuen billede/images --> justeringer/adjust --> tærskelværdi/threshold
>
> ved at flytte på skyderen kan du måske opnå den ønskede effekt.

tryk ctrl + i hvis du vil bytte om på sort og hvid

Fra : http://home20.inet.t~

Dato : 23-12-05 06:59

Tak for hjælpe alle sammen.

I ønskes en god Jul