Plæneklipper til person med rygproblemer
Fra : Thomas Lørup Anderse~

Dato : 11-06-01 15:51

Hej!

Min svigermor er ikke længere er i stand til selv at slå sin græsplæne selv
pga. rygproblemer. Hun overvejer at få lagt fliser overalt, men er ked af at
skulle af med græsset. Hun har derfor, inden hun gør noget drastisk, bedt
mig om at undersøge hvor mange kræfter man skal bruge for at slå græs med en
af de el-plæneklippere der nærmest svæver over græsset.

Er der nogen der har input til dette?

pft.

Thomas

Fra : Lotte M

Dato : 11-06-01 16:21

"Thomas Lørup Andersen" skrev

> [...]
> mig om at undersøge hvor mange kræfter man skal bruge for at
> slå græs med en af de el-plæneklippere der nærmest svæver

Næ - og dog....

Jeg så tilfældigvis et haveprogram på TV2 Nord, hvor der blev
fremvist en plæneklipper, der /selv/ klippede græsset. Den var
computerstyret og orienterede sig ved hjælp af ledninger, der
var lagt i kanten af plænen. Prisen fik jeg ikke fat på, udover
at niveauet var det samme som en minihavetraktor.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 11-06-01 16:35

Lotte M skriver:

> [...]
> var lagt i kanten af plænen. Prisen fik jeg ikke fat på, udover
> at niveauet var det samme som en minihavetraktor.

De koster omkring 12 - 14.000,- alt efter mærke. Bla. Husqvarna laver
dem.

Se mere her: http://www.husqvarna.skov-have.dk/Folder_269/

Fra : Leonard

Dato : 11-06-01 17:31

"Thomas Lørup Andersen" <tla@munk-edb.dk.nospam> skrev:

>at undersøge hvor mange kræfter man skal bruge for at slå græs med en
>af de el-plæneklippere der nærmest svæver over græsset.

I forhold til hvad ?
Hvis hun før har brugt en håndskubber, så er det meget lettere at
bruge en "flymo", men den er ikke lettere end en motorplæneklipper.

--

Kørestolsegnet hus sælges i Odense

Thomas Leonard Gertz - Næstformand i Paraplegikerkredsen
Brug tilgængelighedsbasen på http://paraplegi.dk/
Hjemmesider af denne NGs brugere - http://leonard.dk/link.phtml?kat=d.h.h