Massage ydelser - momspligtig...
Fra : Ukendt

Dato : 20-12-05 22:46

Skal der opkræves moms af massage ydelser?

Er der fradrag for investeringer foretaget med henblik på at kunne sælge
massage ydelser?

(jeg tænker ikke på sex ydelser, men på massage der f.eks. skal hindre ondt
i ryggen)

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : MadsD

Dato : 21-12-05 01:17

<Rune Nicolajsen> wrote in message
> [...]
> massage ydelser?
>
> (jeg tænker ikke på sex ydelser, men på massage der f.eks. skal hindre

Såvidt jeg ved, kommer det an på hvilken type massage det er...
www.rosenmetoden.dk (Rosenmetoden) er moms-fritaget fx. Okay, det er måske
ikke helt massage, men hvis du kommer nærmere med fx din uddannelse eller
hvilken type massage det er, så kan andre måske hjælpe bedre.

Jeg ved ikke helt hvor man kigger efter det desværre. Sikkert inde på
www.skat.dk men det er jo temmelig uoverskueligt nogle gange

Venlig hilsen
Mads Dam
http://www.pchelper.dk
http://www.interessantesites.dk

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 21-12-05 08:43

<Rune Nicolajsen> wrote in message
> Skal der opkræves moms af massage ydelser?

Aner det ikke.

> Er der fradrag for investeringer foretaget med henblik på at kunne sælge
> massage ydelser?

Ja, men hvis massage ikke er en moms-pligtig ydelse, så kan du heller ikke
få fradrag for momsen i sig selv, kun som hele beløbet.

Eksempel:

Massagebriks: 100 kr + 25 kr moms = 125 kr.
Indtægt 200 kr.
Overskud = 200-125 = 75 kr (til beskatning).

Havde du kunnet trække momsen fra, så havde du fået de 25 kr tilbage og
skulle så betale skat af 200-100 = 100 kr.

hilsen
Uffe

Fra : Jesper Brock

Dato : 25-12-05 00:06

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Havde du kunnet trække momsen fra, så havde du fået de 25 kr tilbage og
> skulle så betale skat af 200-100 = 100 kr.

Ikke helt korrekt.

Han skulle nemlig også have betalt 40 kroner i salgsmoms af de 200 kroner.
Overskuddet var derfor kun blevet (200-40)-100 = 60 kroner i overskud til
beskatning.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-12-05 00:35

"Jesper Brock" <jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke helt korrekt.

Jo, det var det nu altså alligevel (Se mit svar nedenfor)

> Han skulle nemlig også have betalt 40 kroner i salgsmoms af de 200 kroner.
> Overskuddet var derfor kun blevet (200-40)-100 = 60 kroner i overskud til
> beskatning.

Han er ikke momsregistreret i eksemplet. Derfor bliver han _beskattet_
(eller retter kan fradrage momsen i beskatningen) vedr. køb af briksen.

Derfor bliver det netop en indtægt på kr. 200,- eks. moms, da han ikke er
momsregistreret.
Udgift på kr. 100 + moms (han kan nemligikke fratrække momsen) = 125,-
Resultat påkr. 75,-

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 22-12-05 23:01

<Rune Nicolajsen> skrev i en meddelelse
> Skal der opkræves moms af massage ydelser?
>
> Er der fradrag for investeringer foretaget med henblik på at kunne sælge
> massage ydelser?

Zoneterapeut og lægeanviste massører er momsfritaget, dvs statsautoriserede
massører !

alle andre taipiger mm og det frække skal der betales moms af - det kunne
lige passe andet.

vh ER

Fra : Petersen_Michael

Dato : 27-12-05 17:27

In news:43ab21a4$0$38706$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Erik Rasmussen <Erik@Rasmussen.dk> Typed:

> alle andre taipiger mm og det frække skal der betales moms af - det
> kunne lige passe andet.

Hvorfor?

Hvis man kun halvt om halvt vil anerkende det som et regulært erhverv,
hvorfor skal staten så score 25%?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg