Æ, Ø, Å?!?!?
Fra : Jesper

Dato : 20-12-05 18:17

Jeg sidder og knokler med et script hvor jeg får et udtræk af en masse byer.
Udtrækket kommer fra en SQL database, men jeg har 2 problemer...

1. Byer som starter med dobbelt A kommer ind under A. Hvordan kommer jeg
uden om dette?
2. Den organiserer ÆØÅ som følgende ÅÆØ??? Løsning?

På forhånd tak.

Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-12-05 19:09

"Jesper" wrote

> [...]
> uden om dette?
> 2. Den organiserer ÆØÅ som følgende ÅÆØ??? Løsning?

Hvor sorterer du dit recordset?
I databasen eller i dit script?

Hvilken sortering (collation) bruger database/server?
http://en.wikipedia.org/wiki/Collation

- Peter

Fra : Jesper

Dato : 20-12-05 19:36

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvor sorterer du dit recordset?
> I databasen eller i dit script?
>
> Hvilken sortering (collation) bruger database/server?
> http://en.wikipedia.org/wiki/Collation
>
> - Peter

Jeg sorterer mit recordset i scriptet...