Kryptering af e-mail med php?
Fra : Jakob Munck

Dato : 20-12-05 15:26

Jeg ved at der findes noget javascript, som kan kryptere ens e-mail adresse,
så man kan lave mail-links, uden at adresserne kan opsamles af diverse
søgemaskiner og blive anvendt til spam. Men findes der ikke også noget
regulær php-kode, som kan løse det samme problem. Altså sådan at e-mail
adressen ikke er synlig i html-koden, men at den først "skabes", når
brugeren klikker på et maillink?

Hvem har en god idé eller en henvisning?

v.h.
Jakob

Fra : Kasper Johansen

Dato : 20-12-05 22:48

Jakob Munck skrev:
> [...]
> adressen ikke er synlig i html-koden, men at den først "skabes", når
> brugeren klikker på et maillink?
>
> Hvem har en god idé eller en henvisning?

Ikke fordi jeg har prøvet det før, men kan man ikke opløse alle
bogstaver og tegn til de der &nummer;-ting. Jeg mener at du går ind og
finder en tabel og listen til alle bogstaver, og simpelt hen replacer
alt ud med disse.

Således skulle email-fangerne også have lignende replace-funktioner
indbygget.

Desuden kan du i stedet for:

Lave noget lignende dette:

Bare forslag :)

Kasper Johansen

Fra : Frederik Sunne

Dato : 21-12-05 11:35

Jakob Munck wrote:
> [...]
> adressen ikke er synlig i html-koden, men at den først "skabes", når
> brugeren klikker på et maillink?
>
> Hvem har en god idé eller en henvisning?

Du kan bruge mit gamle script:

http://www.soundfields.dk/antispam.php

Mvh,

Frederik

Fra : Jakob Munck

Dato : 21-12-05 12:09

> Du kan bruge mit gamle script:
>
> http://www.soundfields.dk/antispam.php

Tak for det, det virker helt fint, men er så kompliceret, at jeg ikke selv
ville kunne ændre det til at skjule en anden e-mail, altså med mindre jeg
går til din service på din hjemmeside. Det er den ene ulempe, og den anden
er, at det er lavet i JavaScript, og det jeg søger er noget lavet i php.

v.h.
Jakob

Fra : Martin

Dato : 21-12-05 23:21

Jakob Munck wrote:

> [...]
> er, at det er lavet i JavaScript, og det jeg søger er noget lavet i php.

Du kan ikke lave det i direkte PHP, da PHP generere noget output som
browseren kan forstå, altså java* HTML CSS etc.

Husk på ingen browsere kan PHP :P

Men det som du så kan, er at lave en kontakt form, hvor PHP finder
mailadressen uden at brugeren kommer til at se det, og hvis du virkelig
er så meget imod spam, så lad vær med at skrive din mail på nettet
overhovedet.

Der findes også et hav af antispam, der virker med outlook og outlook
express.

Desuden så virker Mozilla Thunderbirds antispam rigtig godt efter ca 4-5
dage hvor du har sagt hvad der er spam.

Min thunderbird sorterer ca. 95% af alt spam væk, og jeg den har endnu
ikke smidt nogen "rigtige" mails ud, og hvis man ikke kan "tåle" 5%
spam, så tror jeg slet ikke man skal have en mailadresse.

--
Martin

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-12-05 07:28

> Du kan ikke lave det i direkte PHP, da PHP generere noget output som
> browseren kan forstå, altså java* HTML CSS etc.

Jeg har tidligere brugt en sådan kode, lavet direkte i .asp, så det kan
naturligvis også lade sig gøre i php. Det handler naturligvis om - som al
php - at skabe noget output, som browseren kan forstå. I dette tilfælde
handler det om at man ikke skal kunne læse en email i html-koden, men at
denne først skabes af serveren, når der klikkes på et link. Når asp kan lave
dette, kan php også. Jeg ved bare ikke, hvordan det kodes.

v.h.
Jakob

Fra : Martin

Dato : 22-12-05 21:29

Jakob Munck wrote:

> [...]
> denne først skabes af serveren, når der klikkes på et link. Når asp kan lave
> dette, kan php også. Jeg ved bare ikke, hvordan det kodes.

Kunne du så ikk finde det frem i ASP, og lige poste det her, så kan vi
måske oversætte det til PHP.

For jeg er næsten 1mia. procent sikker på der også er blandet noget
javascript ind i det.

Fra : Jakob Munck

Dato : 27-12-05 08:51

Her er løsningen, som den ser ud i .asp:
<%
'''dim emailAddress,displayName,cssClass,onclickEvent ' as string

'# Creates anchor element to launch email application
'# Only mandatory value is emailAddress
private function BlurEmail_1(emailAddress,displayName,cssClass)
dim sOut ' as string
dim i ' as integer
sOut = "<a href=" & chr(34) & "mailto:" & Hexify(emailAddress) & chr(34)

sOut = "<a href=" & chr(34) & "mailto:" & Hexify(emailAddress) &
"?subject=Til Ansgar.dk/webmaster" & chr(34)

'# if css class is specified, add this to a-element attributes
if not isNull(cssClass) then
sOut = sOut & " class=" & chr(34) & Hexify(cssClass) & chr(34)
end if

sOut = sOut & ">"

'# if display name is specified, add this to a-element value
if isNull(displayName) then
sOut = sOut & Hexify(emailAddress) & "</a>"
else
sOut = sOut & Hexify(displayName) & "</a>"
end if

'# Return and assign sOut to function
BlurEmail_1 = sOut
end function

'# Returns hexified value of input
private function Hexify(text)
dim sOut ' as string
dim i ' as integer
for i = 1 to Len(text)
sOut = sOut & "&#x" & Hex(Asc(Mid(text,i,1))) & ";"
next
Hexify = sOut
end function

'# Possible calls of the function