Snyd med skat og moms.
Fra : Jesper

Dato : 20-12-05 15:11

Kender en som har snydt med skat og moms, men hans halvpart i t ApS gørde
ikke noget ved. Hvordan kan det lade sig gøre at de ikke bare tager den
værdi han har der ?

Fra : Nico de Jong

Dato : 20-12-05 15:18

"Jesper" <jesper@sitewalk.dk> skrev i en meddelelse
> Kender en som har snydt med skat og moms, men hans halvpart i t ApS
gørde
> ikke noget ved. Hvordan kan det lade sig gøre at de ikke bare tager den
> værdi han har der ?

Fordi et ApS er en selvstændig juridisk enhed.
Det omvendte er også sandt : hvis du går ned med et ApS, har kreditorerne
ikke noget at komme efter (bortset fra f.eks. hvis du hæfter personligt i
banken). Det var jo det som selskabstømmerne levede højt på

Nico

Fra : Jesper

Dato : 20-12-05 15:37

Øhh.....så kan han bare snyde og bedrage og springe fra det ene til det
andet ???

Fra : Nico de Jong

Dato : 20-12-05 16:02

"Jesper" <jesper@sitewalk.dk> skrev i en meddelelse
> Øhh.....så kan han bare snyde og bedrage og springe fra det ene til det
> andet ???

Desværre, ja. For ikke så længe siden var der et tifælde i fjernsynet, om
en
karl der handlede med brugte biler, som viste sig ikke en gang at kunne
komme gennem et syn. Så skifter han bare firmanavn, nyt CVR nummer, men på
samme adresse, telefonnummer osv, og kunderne sidder med en lang næse
Nico

Fra : Jesper

Dato : 20-12-05 16:12

Men jeg mener, når nu det er skat og moms der er bedraget. Går de så ikke
bare ind og tager værdierne i det nye selskab ?

Fra : Kim

Dato : 20-12-05 16:26

On Tue, 20 Dec 2005 16:12:23 +0100, "Jesper" <jesper@sitewalk.dk> wrote:

>Men jeg mener, når nu det er skat og moms der er bedraget.
>Går de så ikke bare ind og tager værdierne i det nye selskab ?

Nej.

Læs gerne : http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Kim

Fra : Jesper

Dato : 20-12-05 17:40

Huh......lyder sgu da for vildt.
Men tak for svarene.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 21-12-05 18:04

Læs stadig : http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Peter

Dato : 28-12-05 16:42

"Jesper" <jesper@sitewalk.dk> skrev i en meddelelse
> Men jeg mener, når nu det er skat og moms der er bedraget. Går de så ikke
> bare ind og tager værdierne i det nye selskab ?

Ikke værdierne i selve selskabet, men de kan fratage ham anparterne og
dernæst likvidere selskabet.

Men inden da skal gutten dømmes mv.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Peter

Dato : 28-12-05 16:42

"Jesper" <jesper@sitewalk.dk> skrev i en meddelelse
> Øhh.....så kan han bare snyde og bedrage og springe fra det ene til det
> andet ???

Nej.

/Peter

--