synologi DS-101
Fra : Franck Marker

Dato : 20-12-05 14:52

Det er helt umuligt for mig at skaffe forbindelse til min nyanskaffede NAS
DS-101g+. hverken via ftp eller http (WEB)
den sidder bag en router hvorpå ftp er åbnet for både ind og ud trafik samt
forwardet til ip for DS-101
Når jeg forsøger med ftp:\\router ip:ftp port bliver jeg bedt om brugernavn
og adgangskode hvilket jeg mener er til routeren.
når disse angives får jeg uanset fra hvilken windows arbejdsplads jeg
sidder:

fejl under læsning af mappens indhold......
detaljer: forkert parameter

er der nogen der har erfaring med ovenstående og et godt råd?

MVH
--
Tandlæge
Franck Marker

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 20-12-05 16:06

"Franck Marker" <franckmarker@tandlaege-huset.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brugernavn
> og adgangskode hvilket jeg mener er til routeren.

Jeg er også indehaver af en DS-101g+, og hér virker det helt uden problemer.

Jeg går ud fra, at du har oprettet brugere på din Diskstation. Prøv at logge
på som én af dem...

Henrik, Aalborg

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 20-12-05 16:43

Din router tillader sikkert management fra WAN siden - og det er derfor
den du "taler" med.

Hvis det virker på LAN siden - så prøv at deaktivere management via WAN
interfacet.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : *** Calle ***

Dato : 20-12-05 17:59

Franck Marker wrote:
> [...]
>
> fejl under læsning af mappens indhold......
> detaljer: forkert parameter
>
> er der nogen der har erfaring med ovenstående og et godt råd?

Ja, prøv at logge på med et at de login du har oprettet på synology'en.
Eller lav et login med samme brugernavn og kode som du bruger til din
windows, så kan du tilgå synology'en direkte fra den PC uden at skulle
logge på hver gang

--
*** Calle ***