Tandlæge - vurdering af pris og behandling~
Fra : uh

Dato : 19-12-05 22:15

Har været hos tandlægen i dag. Fik næsten en times rodbehandling, som ikke
forløb særligt planmæssigt. Er der noget link/sted, hvor man kan få en
faglig og uvildig vurdering? Jeg overvejer kraftigt at fortsætte
behandlingen i Tyskland, da vi ellers taler 9-10.000 kr. for en enkelt tand
incl. det jeg gennemgik i dag, dvs. bedøvelse, bortskylning af betændelse i
roden, samt nedlægning af noget (decinficerende eller nervedræbende), og
tilsidst midlertidig lukning af hullet.

Behandlingen i dag vil nærme sig 2.000 kr., og til den tid vil selve kronen
koste 5.5-6.500 kr. Dertil kommer ca. 1.500 kr., som jeg allerede havde
kostet på tanden for 3-4 mdr. siden, da der knækkede et stykke tand af og
jeg efter rensning og boring fik lavet plastfyldning. Dengang bemærkede
tandlægen at der var de to muligheder, plastfyldning eller ny krone på.
Førstnævnte fandt sted, men i dag hvor jeg havde haft tandpine næsten en uge
og var nødt til at lade samme klinik, anden tandlæge, foretage det
nødvendige, har det jo vist sig at den første behandling ikke var god nok.
Er det ikke fair at jeg får modregnet den første behandling, som jo viste
sig at være utilstrækkelig eller fejlslagen?

Hvor i Tyskland - nær grænsen - kan man få en kvalificeret behandling? Gode
råd og links modtages med glæde, det hele virker lidt uoverskueligt synes
jeg.

På forhånd tak
Mvh uh

Fra : Marianne Kjær Munk

Dato : 19-12-05 22:43

"uh" <uibpvækmeddette@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor i Tyskland - nær grænsen - kan man få en kvalificeret behandling?
> Gode råd og links modtages med glæde, det hele virker lidt uoverskueligt

Hejsa

Jeg har arbejdet som klinikassistent hos en tandlæge. Hos min tandlæge
modregnede vi prisen på den behandling som man har fået lavet. Det er det
mest reelle.
Mht tyskland så kan man spare penge, men hvis der senere bliver problemer så
kan det være svært at få en Dansk tandlæge til at hjælpe dig og det er jo
langt at kører til tandlæge i tyskland hvis der opstår problemer.

Mvh Marianne

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 20-12-05 10:19

klip