Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvad hedder de programmer der kan samle ét~
Fra : sdsf

Dato : 19-12-05 21:37

Det kan f.eks bruges til at samle scanninger af en stor plakat med en A4
scanner, eller at lave et 360 graders billede ud af flere billeder med
et digitalkamera.

Fra : Henry

Dato : 19-12-05 21:43

"sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan f.eks bruges til at samle scanninger af en stor plakat med en A4
> scanner, eller at lave et 360 graders billede ud af flere billeder med et
> digitalkamera.

Image eller photo Stitching Software,

som http://www.panavue.com/index.htm

Mvh

Henry

Fra : sdsf

Dato : 19-12-05 21:48

Henry skrev:
> "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
>

> Image eller photo Stitching Software,
>
> som http://www.panavue.com/index.htm
>
> Mvh
>
> Henry

Tak, det var lige det jeg ville vide.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 20-12-05 08:39

> Tak, det var lige det jeg ville vide.

Tag lige et kik på Autostitch
http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html

Det har jeg brugt til de sidste sammensatte billeder jeg har lavet og det er
godt nok smart !

/Michael

Fra : Kurt Lund

Dato : 21-12-05 10:52

"Michael Schrøder" <kmdmls@schroeder.dk> skrev:

> Tag lige et kik på Autostitch
> http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html
>
> Det har jeg brugt til de sidste sammensatte billeder jeg har lavet og det
> er godt nok smart !

Hva' ka' jeg sige?
Jeg er benovet. Jeg har udsat programmet for nogle yderst svære opgaver - og
det har klaret dem med glans!
Også min varmeste anbefaling!

--
Kurt Lund

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-12-05 20:02

Kurt Lund wrote:

[Autostitch - http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/autostitch/autostitch.html]

> Hva' ka' jeg sige?
> Jeg er benovet. Jeg har udsat programmet for nogle yderst svære
> opgaver - og det har klaret dem med glans!

Så fik jeg også kigget på det. Jeg er _meget_ forundret over hvilken
form for magi programmørerne har anvendt, for det virker bare.

De eksempler, der vises på
http://www.cs.ubc.ca/~mbrown/panorama/panorama.html
er meget repræsentative for hvad programmet kan klare.

Jeg blev instinktivt bekymret over manglen på manuel justering af
billedsammensætningerne, men efter at have kørt 10 forskellige
billedserier igennem har programmet kun dummet sig en enkelt gang.
Det var også et meget mystisk panorama det gik kold ved.

Også en klar anbefaling herfra.