Flåd og flue
Fra : NI

Dato : 19-12-05 20:30

Når ovennævnte rigges til, har I så gjort flådet fast eller kan det glide på
en del af linien?

Mvh Niels

Fra : home

Dato : 19-12-05 23:54

Det er meget forskelligt og et spørgsmål om smag og behag. Det eneste
man kan sige er, at fisken måske har sværere ved at mærke modstand,
hvis flådet kan glide, men begge metoder tager fisk, hvis man fisker
på den rette måde og har heldet med sig.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-12-05 09:12

NI skrev:

> Når ovennævnte rigges til, har I så gjort flådet fast eller kan det
> glide på en del af linien?

Min fornemmelse er at floddet hjælper med
at kroge fisken. I de tilfælde hvor det kniber med at
holde kontakten til fluen, vil floddet virke som en
drivanker indtil du kan få givet tilslag.
Så jeg anbefaler altså at fiksere floddet på linen.
Det vigtigeste er at du holder god afstand
mellem fluen og floddet. Og at du bremser kastet
lige inden nedslaget så du får strukket forfanget ud.

Peter Schrøder

Fra : Spangkuk

Dato : 21-12-05 14:51

"NI" <hahaha@niib.dk> skrev

> Når ovennævnte rigges til, har I så gjort flådet fast eller kan det glide
> på en del af linien?

Jeg gør altid flådet fast, men til gengæld har jeg ALDRIG fanget
noget på den metode....

Spang

Fra : S.B.

Dato : 21-12-05 21:07

"Spangkuk" <qioewpågjg@asklædhæfgh.nu> skrev i en meddelelse

> "NI" <hahaha@niib.dk> skrev

> Jeg gør altid flådet fast, men til gengæld har jeg ALDRIG fanget
> noget på den metode....
>
> Spang

Hvorfor bliver du så ved med det

Søren

Fra : home

Dato : 22-12-05 11:37

Jeg har fisket både med fast flåd og med glideflåd og det der har
givet mig flest fisk er glideflådet.
Sæt proppen på hovedlinen og bind en blinklås i bunden. Heri sættes en
ca 3 m lang snøre hvor fluen så monteres i enden af. Det har givet
undertegnede MANGE fisk.

Fra : NI

Dato : 23-12-05 21:07

Mange tak for alle svarene. Så skal de fiskes!

Mvh Niels

Fra : Bjarne D

Dato : 26-12-05 23:41

se evt denne artikkel:
http://www.fynfisker.dk/bombardafiskeri.asp

Hilsen
Bjarne Duus

Fra : NI

Dato : 29-12-05 22:05

43b0718c$55da8e8f$26250@news.galnet.dk...
> se evt denne artikkel:
> http://www.fynfisker.dk/bombardafiskeri.asp
>
> Hilsen
> Bjarne Duus

Mange tak for linket. Det er bestemt en spændende artikel hvis tips er værd
at efterprøve.

Mvh Niels