Frossen skulder - skrumpet skulderkapsel
Fra : Inge

Dato : 19-12-05 19:29

Hej
Jeg har for ca. 6 mdr. siden fået en frossen venstre skulder, med skrumpet
skulderkapsel, og har for 2 mdr. siden fået Voltaren rapid, hvoraf jeg tog
én når jeg gik i seng, for dog at kunne falde i søvn. Ved sidste besøg hos
lægen fik jeg henvisning til fysioterapi. Der har jeg så været i dag. Jeg
fik varme på og kortbølge og derefter under skrig og skrål (fra mig) vred
hun min arm ud i de stillinger, der selvfølgelig gør allermest ondt. Jeg har
osse fået et par øvelser at gøre mange gange herhjemme og skal så til
fysio'en igen på torsdag.

Mit spørgsmål er, om nogen her i gruppen har prøvet det og om det har nogen
effekt? Andet end mere ondt og en slanket pengepung? Og er der evt. noget
andet man kan gøre? F.ex. akupunktur? Jeg har mest lyst til ikke at gå
derhen mere, (jeg er noget pivet). Jeg håber nogen kan komme med et godt
råd.

Mvh
Inge

Fra : Gamle

Dato : 19-12-05 19:37

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet man kan gøre? F.ex. akupunktur? Jeg har mest lyst til ikke at gå
> derhen mere, (jeg er noget pivet). Jeg håber nogen kan komme med et godt

Hej Inge.

Prøv at søge på frossen skulder www.google.dk hvor du vil få en masse
links
og måske gode råd. Bl.a. akupunktur.

Mvh.
Torben

Fra : Inge

Dato : 21-12-05 00:23

Hej igen

tak for alle svarene. Det har været godt at læse de forskellige erfaringer
og meninger. Jeg giver så lige fysioterapeuten en chance eller 2 mere, men
er meget stemt for at prøve akupunktur.

Foreløbig sidder jeg med min varmedunk ½ times tid for at varme op til
øvelse 1 som er, at jeg trækker armen op bagpå ved hjælp af et håndklæde -
av!, og til øvelse 2 som er, at jeg stiller mig i døråbningen og fører
hånden op samtidig med at jeg drejer kroppen modsat - av! Jeg ER pivet.
Disse 2 øvelser gør jeg så 3 gange i løbet af dagen. Så håber jeg bare at
det ikke er så slemt på torsdag.

mvh
Inge

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-12-05 19:47

> [...]
> har
> osse fået et par øvelser at gøre mange gange herhjemme og skal så til

Jo flere øvelser og jo mere du går til den inden for rimelighedens grænse,
jo før bliver du rask igen.

> F.ex. akupunktur?

Og hvad skulle nogle nåle i skindet kunne gøre for at du får din
bevægelighed tilbage? Det svarer til at løbetræne mens man sover - det kan
man ikke.

Mvh Maria

Fra : bj

Dato : 19-12-05 22:29

> [...]
> andet man kan gøre? F.ex. akupunktur? Jeg har mest lyst til ikke at gå
> derhen mere, (jeg er noget pivet). Jeg håber nogen kan komme med et godt

kort og godt så var det for MIG spild af penge. Det hjalp ikke en pind.
efter 8 behandlinger valgte jeg at sige til fysen, at det ikke hjalp
nævneværdigt og hun blev således negativ og fandt det som et angreb på
hendes virke. Det gad jeg ikke stå model og bad om en anden fys for at se på
sagerne. Det ville hun ikke være med til, men det gjorde jeg nu alligevel.
Jeg betvivlede ikke hendes kunnen, men konstaterede bare at de tikke
virkede. Det gjorde heller ikke med en anden. Jeg kunne jo godt selv lægge
is og varme på derhjemme og få anden massage til skulderpatiet.

efter nogen tid med ro på begyndte det a t hjælpe, men ikke uden øvelser.
Husk bar epå, at du ikke skal overdrive øvelserne, men at det også er
vigtigt at lave dem. Det styrker musklerne omkring det ramte område.

Nu har du jo kun været der een gang så giv det lige en 3 til 4 gange inden
du beslutter dig for hvad du vil gøre. At jeg ventede til 8. gang var bare
dumt, længere er den ikke...betal ikke for noget du ikke får....

bj

Fra : Klaus Linnert

Dato : 20-12-05 19:20

Inge formulated on mandag :
> [...]
> andet man kan gøre? F.ex. akupunktur? Jeg har mest lyst til ikke at gå
> derhen mere, (jeg er noget pivet). Jeg håber nogen kan komme med et godt

Akupunktur er ingen dårlig ide, men hvis du er bange for nåle. så prøv
laserterapi, det hjælper også og så er det smertetfrit

Mvh
Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!

Fra : Poul Schaadt

Dato : 12-01-06 18:04

> [...]
>fysio'en igen på torsdag.
>
>Mit spørgsmål er, om nogen her i
>gruppen har prøvet det og om det har nogen

Hej Inge
Har du prøvet at modtage kinesisk smertemassage. Det har jeg
udført på flere med stort held. Også på tennisalbuer.
Mvh Poul

Fra : Inge

Dato : 15-01-06 16:26

Hej Inge
> Har du prøvet at modtage kinesisk smertemassage. Det har jeg
> udført på flere med stort held. Også på tennisalbuer.
> Mvh Poul

Hej
nej så langt er jeg ikke kommet endnu. Jeg har fået fysioterapi 3 gange nu,
og der er allerede nogen ting der går lidt bedre. Men ondt gør terapien
stadigvæk. Dog foreløbig holder jeg ud, men ellers tak for rådet. Det vil
jeg ha' i baghovedet.

mvh
Inge

Fra : Klaus Linnert

Dato : 16-01-06 09:01

> Hej Inge
> Har du prøvet at modtage kinesisk smertemassage. Det har jeg
> udført på flere med stort held. Også på tennisalbuer.
> Mvh Poul

Hvad er kinesisk smertemassage?

Klaus

--
Lev livet i dag - du ved ikke om du har det i morgen!