domænetester..hvordan
Fra : jonathan

Dato : 19-12-05 15:11

Hej alle, er der nogend er kender til kode der kan teste om et dk domæne
findes?
Jonathan

Fra : enkvinde

Dato : 19-12-05 16:15

"jonathan" <jonathanschwabe@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle, er der nogend er kender til kode der kan teste om et dk domæne
> findes?
> Jonathan

Det findes på stort set alle udbyderes síder. Du kan også besøge
www.dandomaine.dk

Fra : jonathan

Dato : 19-12-05 16:32

> Det findes på stort set alle udbyderes síder. Du kan også besøge
> www.dandomaine.dk
Ja men vil gerne kunne det selv i min egen kode.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-12-05 21:54

jonathan explained :
> Ja men vil gerne kunne det selv i min egen kode.

Prøv på hotscripts.com, php.resourceindex.com osv - eller kod det selv,
det er ikke så kompliceret. Det mest korrekt er vist egentlig at lave
et whois opslag eller spørge dk-hostmasters DNS efter en NS record. Det
første er vist det nemmeste...

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-12-05 22:20

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> det er ikke så kompliceret. Det mest korrekt er vist egentlig at lave
> et whois opslag eller spørge dk-hostmasters DNS efter en NS record. Det

og nr 2 er det korrekte

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 19-12-05 23:16

Peter Larsen brought next idea :

> og nr 2 er det korrekte

Men er nummer 1 ikke, for .dk domæner, ligeså effektiv ? jeg mener,
alle aktive .dk domæner har vel en whois record ? (om ikke andet så en
der viser at registranten er anonym)

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-12-05 02:57

Henrik Stidsen wrote:

> Men er nummer 1 ikke, for .dk domæner, ligeså effektiv ? jeg mener,
> alle aktive .dk domæner har vel en whois record ? (om ikke andet så en
> der viser at registranten er anonym)

whois viser "måske korrekte oplysninger" og kan "ikke forventes at være et
korrekt udtryk for oplysninger eller eksistens af et givent domæne" ..

hvis jeg husker citatet nogenlunde korrekt..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 19-12-05 22:09

$dk_query = "err0r.dk";

$ns = fsockopen("whois.dk-hostmaster.dk",43);
fputs($ns,"$dk_query\r\n");
while(!feof($ns)) $result .= fgets($ns,128); fclose($ns);

if (eregi("No entries found",$result)) {
   echo "Ledigt";
}else{
   echo "Ikke ledigt";
}

--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-12-05 22:21

Dan Storm wrote:

> [...]
> fputs($ns,"$dk_query\r\n");
> while(!feof($ns)) $result .= fgets($ns,128); fclose($ns);
>
> if (eregi("No entries found",$result)) {

whois er ikke det korrekteværktøj. brug dig og søg på NXDOMAIN

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Dan Storm

Dato : 20-12-05 15:36

vorherre bevares... kom dog med et bedre forslag istedet for at sidde og
spille smart! hvis du har en mere effektiv kode, så kom med den istedet
for at belære os om teori...

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-12-05 17:31

Dan Storm wrote:

eksekver "dig detteervistfrit.dk" i din kode.

husk at escape domænet så du ikke får noget nasty med ned

du får dette output:
; <<>> DiG 9.3.1 <<>> detteervistfrit.dk
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NXDOMAIN, id: 20541
;; flags: qr aa rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 1, ADDITIONAL: 0

;; QUESTION SECTION:
;detteervistfrit.dk. IN A

;; AUTHORITY SECTION:
dk. 10800 IN SOA
copenhagen.ns.dk-hostmaster.dk. admin.dk-hostmaster.dk. 2005122017 3600
1800 3024000 1800

;; Query time: 17 msec
;; SERVER: 195.249.214.130#53(195.249.214.130)
;; WHEN: Tue Dec 20 17:21:47 2005
;; MSG SIZE rcvd: 108

her skal du parse "status: NXDOMAIN"

... Dette er den korrekte måde at lave et opslag på om et givet .dk domæne er
ledigt.

Dette er ikke teori, men den officielle metode som dk-hostmaster anbefaler.

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 20-12-05 17:42

On Tue, 20 Dec 2005 17:31:16 +0100, Peter Larsen <mail@czar.dk> wrote:

>.. Dette er den korrekte måde at lave et opslag på om et givet .dk domæne er
>ledigt.
>
>Dette er ikke teori, men den officielle metode som dk-hostmaster anbefaler.

Den pæne PHP-måde er så at holde grimme systemkald langt væk fra sin
platformsuafhængige PHP-kode

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Peter Larsen

Dato : 20-12-05 22:49

Peter Brodersen wrote:

> Den pæne PHP-måde er så at holde grimme systemkald langt væk fra sin
> platformsuafhængige PHP-kode

se.. det er teori! ;)

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk / MXHotel.dk / Domæne.dk

Fra : jonathan

Dato : 20-12-05 05:35

> [...]
> fputs($ns,"$dk_query\r\n");
> while(!feof($ns)) $result .= fgets($ns,128); fclose($ns);
>
> if (eregi("No entries found",$result)) {
Takker mange gange