løn til ung under 16
Fra : Studio Smalbro

Dato : 18-12-05 22:04

Jeg har hyret en ung mand til at lave kontorarbejde for mig på timebasis.
Men hvad er en rimelig timeløn ? Jeg tænker hk har en mindsteløn, men kan
ikke hitte den på deres hjemmeside.

Kh
Bjørn

Fra : Holst

Dato : 18-12-05 22:09

Studio Smalbro wrote:

> Jeg har hyret en ung mand til at lave kontorarbejde for mig på timebasis.
> Men hvad er en rimelig timeløn ? Jeg tænker hk har en mindsteløn, men kan
> ikke hitte den på deres hjemmeside.

Kig på HK Ungdoms side: http://www.hk-ungdom.dk

Helt præcist leder du nok efter:

http://www.hk-ungdom.dk/index.php?menu=102

Fra : Carsten Riis

Dato : 19-12-05 22:32

Studio Smalbro skrev den 18-12-2005 22:03:
> Jeg har hyret en ung mand til at lave kontorarbejde for mig på timebasis.
> Men hvad er en rimelig timeløn ? Jeg tænker hk har en mindsteløn, men kan
> ikke hitte den på deres hjemmeside.

Tja i supermarkeder får man ca. 50 kroner + feriepenge for at sortere
flasker og oprydning, samt let vareopsætning.

Nu ved jeg så ikke hvilke arbejdsopgaver du giver den unge mand, men
50-60 kroner + i timen er vel ikke urimelig.
Så snart den unge mand laver bogføringsopgaver eller andet mere
avanceret, så bør han naturligvis også honoreres herfor.

--
mvh Carsten Riis
For mange kilo? Vil du være en rigtig taber? Gratis! slankerummet.dk

Fra : Studio Smalbro

Dato : 20-12-05 09:47

Tak for svarene - det var lige hvad jeg skule bruge!

Kh
Bjørn