ZyWALL 5 dhcp -dns
Fra : Bent Nielsen

Dato : 18-12-05 14:11

Hi

jeg vil høre om nogen ved om denne ZyWALL 5 vil kunne bruges som jeg
har af ønske.

Det er tænkt som en løsning på TDC ADSL forbindelse med samme IP fra
DHCP via TDC.

1: Den kan skifter portforwarning fra en pc 192.168.1.xx til
192.168.yy uden at forstyre noget af det trafik som er på wan/lan
siden til andre PC

2:
Skal være muligt at lave setup med andre DNS end dem som TDC bruger på
wan siden af routeren server på lan side så det ikke er TDC som den
sender ud som nr 1.
jeg vil have den sætter 192.168.1.2 ind som den alle PC der på lan
via DHCP server bliver tildelt IP

Der skal også være mulighed for at nogle spille game via loobback og
andre ting som køre på nogle PC på lan

Alt skal som sådan kunne bruges fra wan ip via loopback.

Vil denne kunne klare dette??

Fra : Svend

Dato : 18-12-05 14:51

Bent Nielsen wrote:
> [...]
>

> 1: Den kan skifter portforwarning fra en pc 192.168.1.xx til
> 192.168.yy uden at forstyre noget af det trafik som er på wan/lan

jeg går udfra at det du spørger om er at det ikke påvirker trafikken på
wan og lan at man skifter portforwarding fra 192.168.1.xx til
192.168.1.yy, dvs. ingen reboot osv., og det kan den.

> [...]
> sender ud som nr 1.
> jeg vil have den sætter 192.168.1.2 ind som den alle PC der på lan

Du kan fuldtstændigt selv bestemme dns options i dhcp config.

> Der skal også være mulighed for at nogle spille game via loobback og
> andre ting som køre på nogle PC på lan
>
> Alt skal som sådan kunne bruges fra wan ip via loopback.

Jeg går udfra at du laver de fornødne firewall opsætninger+
portforwarding, så ja.

--
Svend