moms i Summasummarun
Fra : ThoMar

Dato : 18-12-05 11:21

Jeg har siddet og testet summasummarum 2.7.1 lidt, men det undre mig at når
jeg har tastet nogle poster ind, så fremgår momsen ikke i momsangivelsen.
Hvordan kan det være?
Ligeledes hvis jeg åbner kontokortet for momskontoen 66100 og 66200 så er
der ingen posteringer.
Ej heller i kontokortet for banken (58000) og konto 7400, selv om det er der
posteringen er bogført.
Ved i hvad der er galt.

Det er en prøve version jeg bruger.

ThoMar

Fra : MadsD

Dato : 18-12-05 12:51

"ThoMar" <trjujd(slet)@cool.dk> wrote in message
> [...]
> der ingen posteringer.
> Ej heller i kontokortet for banken (58000) og konto 7400, selv om det er

Jeg tror du mangler at vælge "Bogfør" i Funktioner-menuen. Alternativt kan
du trykke F7

Venlig hilsen
MadsD
http://www.pchelper.dk
http://www.interessantesites.dk

Fra : MadsD

Dato : 18-12-05 13:51

> Jeg tror du mangler at vælge "Bogfør" i Funktioner-menuen. Alternativt kan
> du trykke F7

Hmm, jeg læste vidst ikke helt ordentligt. ... På din kassekladde, skal du,
når du indskriver bilag, anføre om det er Købsmoms eller Salgsmoms i
Moms-kolonnen. Man kan vælge mellem K25, S25 eller U25... tror nok U25 er
udlandsmoms eller noget i den retning.

Fra : ThoMar

Dato : 18-12-05 13:55

> Jeg tror du mangler at vælge "Bogfør" i Funktioner-menuen. Alternativt kan
> du trykke F7

Yes, det var det.
Men vil det sige at man ikke kan afstemme sin bankkonto i forholdt til
kontoudskriften fra banken, før man har trykket bogfør?
Og hvis man så har glemt noget eller skrivet forkert, er man så nød til at
lave en efterpostering eller rettelsespostering.?

ThoMar

Fra : MadsD

Dato : 18-12-05 16:32

> [...]
> Og hvis man så har glemt noget eller skrivet forkert, er man så nød til at
> lave en efterpostering eller rettelsespostering.?

På grund af alt sådan noget med bank osv... så kører jeg kun med kasse...
det er meget nemmere, sådan i den fysiske verden... så er der ikke noget med
kontoudskrifter fra banken osv.

Men, det jeg gør, det er at jeg altid tager en masse backups når jeg fører
mit regnskab, så hvis jeg har skrevet forkert, kan jeg altid indlæse
backup'en fra før jeg bogførte, og så kan jeg rette beløbet til.

Fra : ThoMar

Dato : 18-12-05 17:36

> [...]
> mit regnskab, så hvis jeg har skrevet forkert, kan jeg altid indlæse
> backup'en fra før jeg bogførte, og så kan jeg rette beløbet til.

Tak MadsD, nu forstår jeg lidt mere.