Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Internethandel i Tyskland
Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 17-12-05 10:20

Hejsa.

Har lige været en tur i banken, for at høre hvad det ville koste at overføre
penge til en tysk privatkonto...
Det er jo rasende dyrt...... Den billigste løsning, var en check som kostede
ca. 90,-

Findes der ikke en nemmere og billigere løsning, som min bank måske har
"glemt" at fortælle mig om?

Bemærk at det er privathandel det drejer sig om...... I det her tilfælde via
"E-Bay" (auktion)

Mvh.
Martin J

Fra : Jens G

Dato : 17-12-05 10:51

On Sat, 17 Dec 2005 10:19:37 +0100, "Skafte Jørgensen"
<msj67@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>ca. 90,-
>
>Findes der ikke en nemmere og billigere løsning, som min bank måske har

EU-payment koster 15 kroner.

Du skriver ikke hvilken bank det drejer sig om, men f.eks. Nordea
oplyser prisen på deres hjemmeside, og de hører ellers ikke til de
billigste.
http://www.nordea.dk/sitemod/default/widecarea.aspx?pid=27567

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 17-12-05 10:55

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du skriver ikke hvilken bank det drejer sig om, men f.eks. Nordea
> oplyser prisen på deres hjemmeside, og de hører ellers ikke til de

Hej igen.

Hvordan foregår EU-payment? Det lyder jo til at være i et fornuftigt
prisleje...
..... Og bliver pengene så bare overført til den tyske konto. Eller hva'?

Jeg har Sparekassen Lolland....

Mvh.
Martin

Fra : Jens G

Dato : 17-12-05 12:12

On Sat, 17 Dec 2005 10:54:56 +0100, "Skafte Jørgensen"
<msj67@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>prisleje...
>.... Og bliver pengene så bare overført til den tyske konto. Eller hva'?

Hvis du har online bank, kan det måske gøres gennem den.
Ellers går man i banken og siger at man vil foretage en betaling til
udlandet som EU-payment.
De har så et papir man udfylder med alle de data der skal bruges. Og
dem skal man selv sørge for at få fat i.
Beløbsmodtageren kan sikkert oplyse de data til dig.

Jeg tror det er beløbsmodtagers navn og adresse.
SWIFT/BIC
IBAN
Beløb og valuta

Fra : Skafte Jørgensen

Dato : 17-12-05 12:20

> [...]
> dem skal man selv sørge for at få fat i.
> Beløbsmodtageren kan sikkert oplyse de data til dig.
>
> Jeg tror det er beløbsmodtagers navn og adresse.

OK.... Takker for svaret....... Det er bare mærkeligt at de i banken ikke
har tilbudt mig den
betalingsmetode. Men det er vel fordi de ikke tjener nok på den metode.

Mvh
Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 18-12-05 09:48

In article <evSof.34$Ye5.21@news.get2net.dk>, Skafte Jørgensen wrote:

> OK.... Takker for svaret....... Det er bare mærkeligt at de i banken ikke
> har tilbudt mig den
> betalingsmetode. Men det er vel fordi de ikke tjener nok på den metode.

Hvis du skal i banken og bruge hjælp, så skal de have penge derfor.
De går vel ud fra, at du ikke kan finde ud af at bruge din netbank.

Det koster vist også 10-15 kr at betale et girokort i banken, og typisk
1 kr i diverse netbanker.

Fra : RIP

Dato : 17-12-05 19:25

Tjah, du er nok kunde i den forkerte bank !!!!

Skandiabanken overfører gratis til udlandet.

mvh René

Fra : Lars Brink [2650]

Dato : 19-12-05 15:20

Hej!

> Tjah, du er nok kunde i den forkerte bank !!!!
> Skandiabanken overfører gratis til udlandet.

Du mener vel at alle kunderne i Skandia Banken deles om at at betale for
at du overfører penge til udlandet?

--
Lars Brink
Colombia.dk - Colombia, Sydamerika fansite!

Fra : RIP

Dato : 19-12-05 22:37

Nej det mener jeg ikke.

Som du sikkert har læst i dagspressen, så er Skandiabanken IGEN blevet kåret
til Danmarks billigste bank. Jeg har været kunde i banken i ca. 10 år, og
har endnu ikke betalt et eneste gebyr til banken ! En kassekredit med en
lånerente på 2,6% er vel rimelig billigt, en indlånsrente på 1,9% er vel
også meget rimeligt, så HVOR er det lige at du mener at de andre kunder
betaler for mine overførsler ?

mvh René

"Lars Brink [2650]" <usenet2005@papayaREMOVEconsulting.com> skrev i en
meddelelse news:43a6c14c$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Bo Mortensen

Dato : 20-12-05 22:06

Hej RIP og andre

Det lyder godt nok billigt med 1,9% i indlånsrente og 2,6%
i udlånsrente. Er selv kunde i Basisbank som også er en af
de billigste banker i DK.
Kan du bekræfte at du har opnået 2,6% i kassekreditrente
hos Skandiabanken ?

/Bo

Fra : RIP

Dato : 20-12-05 23:05

ja

Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 21-12-05 19:42

> "Bo Mortensen" <bsmSPAMFRIZONE@brygge.dk> skrev i en meddelelse

"RIP" <petersen@unomail.dk> skrev i en meddelelse

> ja

Så må du da vist have en god, gammel aftale ... ? Ifølge bankens hjemmeside
er laveste udlånsrente p.t. 3,05% på en Boligprioritet, hvilket forudsætter
tinglyst pant i fast ejendom (og 1. prioritet i denne). En almindelig
kassekredit ligger på 7,55%.

mvh.
Lise

Fra : RIP

Dato : 22-12-05 00:25

Hej, det er korrekt at jeg har en gammel aftale.

Den konto som jeg har, er oprindeligt oprettet som en boligkredit, dette er
egentlig en kassekredit, dog med tinglyst pant i fast ejendom. Renten for
denne konto har været meget lig den 1-årige flexlånsrente og man kunne få en
kreditramme i friværdien i sin ejendom, op til 80% af den off.
ejendomsvurdering. Der var ikke krav om krav om at lånet skulle have 1.
prioritet, og man kunne / kan bruge pengene til hvad man ønsker. Alt i alt
en perfekt "kassekredit" med checkhæfte, dankort, visakort og mulighed for
at hæve/indsætte penge som man selv ønsker det, blot man holder sig inden
for sin kreditramme.

Så vidt som jeg er blevet orienteret, så er boligkreditten for nye kunder
blevet ændret til en boligprioritet, som også er en kassekredit lignende
kontoform, og som også er med pant i fast ejendom. Forskellen er at jeg
kunne nøjes med at belåne friværdien (pant efter kreditforeningen), så SKAL
prioritetslånet i dag afløse eventuelle realkreditlån.

Det lån som kunder kan få er noget dårligere end det jeg har, MEN er dog
stadig væsentligt bedre end mange andre låneformer, f.eks. flexlån, rentemax
o.s.v.

mvh René

Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 23-12-05 17:55

Har samme aftale - det skal retfærdigvis nævnes, at der er 0,5% oveni i
administrationsbidrag.

Fra : RIP

Dato : 24-12-05 12:45

Er du sikker på det Lise, jeg mener at det er incl.

Fra : Lise Gerd Pedersen

Dato : 25-12-05 11:51

> Er du sikker på det Lise, jeg mener at det er incl.
>
> mvh René

Jeg kan selvfølgelig ikke vide, hvilken aftale du har - men jeg nærlæste min
aftale for nylig, da Skandiabanken ville ændre vilkårene (se tidligere tråd
i denne nyhedsgruppe med navnet "Skandiabanken troværdighed", start ca. 6.
september d.å - du må have haft samme problemstilling?)

I det gamle produkt (som jeg gætter på, er det, også du har) er renten p.t.
2,62 + 0,5 i administrationsgebyr med 1 årig rentetilpasning. I deres nye
produkt er renten p.t. 3,05 uden administrationsgebyr - men variabel.

Mvh.
Lise