PHP include problem
Fra : Cifly

Dato : 17-12-05 08:50

Morn NG.

Forsøger med følgende kode i min index.php:

<li><p class="contentbold"><?php include("../txt/navigate.txt"); ?></li>

Der er selvfølgelig defineret en <ul> og det er ligeledes sikret, at
navigate er placeret her, er uploadet og indeholder tekst.

Se her: www.flygenrings.dk

Nogen der kan se hvad problemet er?

~ Cifly

Fra : Dan Storm

Dato : 17-12-05 09:04

Der står jo noget tekst i dit navigate felt?
Mon ikke det er et CSS problem?
--
Dan Storm

http://err0r.dk
storm@err0r.dk

PGP Public key på http://err0r.dk/pubring.pkr

inden for et bestemt område

Fra : Cifly

Dato : 17-12-05 09:30

Dan Storm skrev:

> Der står jo noget tekst i dit navigate felt?
> Mon ikke det er et CSS problem?

Tænke jeg også. Men da jeg har mindst erfaring på PHP området, og rent CSS
mæssigt ikke kan se et problem, valgte jeg i første omgang at forhøre mig
her

Fra : Dan Storm

Dato : 17-12-05 10:10

Lidt slamkode, men det virker da efter hensigten:

css:

/*Diverse*/
/*Punktopstilling1*/
ul.img1 {
   list-style-image:url(../img/bullet1.ggif);

   }

#nav {
   margin-left:30px;
   margin-top: 10px;

}

web:

      <ul class="img1">
    <?php include("../txt/navigate.txt"); ?>
   </ul>

navigate.txt:
   Yadda yadda yadda

Fra : Cifly

Dato : 17-12-05 17:18

Dan Storm skrev:

> Lidt slamkode, men det virker da efter hensigten:

<*snip - en masse kode*>

Nu har jeg forsøgt dit forslag og en næsten clean kode:

HTML:
<?php include("../txt/navigate.txt"); ?>

navigate.txt:

Det virker bare ikke

Fra : Alexander P.

Dato : 18-12-05 16:46

> <?php include("../txt/navigate.txt"); ?>
vil mene at "../" ikke er gyldig i PHP, af sikkerhedsmæssige
årsager, prøv at flyt rundt på filerne så det passer, (evt. opret
flere af en fil ...)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-12-05 17:47

Alexander P. wrote:

> vil mene at "../" ikke er gyldig i PHP

Jo da. Det gør jeg da flittigt. Det giver ikke nogen problemer. Hvordan vil
du ellers bære dig ad med at inkludere et element, som ligger et mappeniveau
eller mere tættere på webroden?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Geert Lund

Dato : 18-12-05 20:46

Alexander P. wrote:

> vil mene at "../" ikke er gyldig i PHP, af sikkerhedsmæssige
> årsager, prøv at flyt rundt på filerne så det passer, (evt. opret
> flere af en fil ...)

Hvorfor skulle ../ metodikken ikke være gyldig til at referere filer i
din mappestruktur?

Af sikkerhedsmæssige årsager kan det være at PHP er opsat med en
open_basedir setting der begrænser hvor i mappe-strukturen du må tilgå
filer, men den begrænser i sig selv ikke brugen af ./ og ../ eller /
metoderne når du refererer dine filer/mapper.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Cifly

Dato : 20-12-05 09:22

Alexander P skrev:

> vil mene at "../" ikke er gyldig i PHP, af sikkerhedsmæssige
> årsager, prøv at flyt rundt på filerne så det passer, (evt. opret
> flere af en fil ...)

Har nu arrangeret filerne så det virker.

Dette er en testfil, blot for at se om det virker. Det gør det jo så.

Men kan ikke få den "originale" fil til at virke. Indlægget er oprettet
under "Uploadede PHP virker ikke".

Fra : Cifly

Dato : 20-12-05 09:28

Nu har jeg forsøgt med en testmappe:

http://flygenrings.dk/testmappe/php_include_test.php

Her fungerer det!

Hvorfor fungerer det så ikke i "original" filen. Er det fordi den er i en
div, eller? Forstår det ikke

Fra : Cifly

Dato : 21-12-05 04:23

Cifly skrev:

> [...]
>
> Her fungerer det!
>
> Hvorfor fungerer det så ikke i "original" filen. Er det fordi den er i en

Ok. Fik lidt hjælp på Webcafe.

Problemet ligger i CSS koden. Ved at tilføje padding-top:24px; til
leftmain1, dukkede teksten frem.

Tilsyneladende har det hele tiden virket, men det inkluderede tekst lå bag
om leftmain1.