Erfaringer med SQL Server 2005 Express
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-12-05 23:45

Hej gruppe.

På mit arbejde står vi for at skulle flytte en række databaser og
websites til en ny server. Det er low-budget, så man vil gerne
spare en dyr licens til MSSQL 2000 (som ligger på den eksisterende
server).

Jeg har i den forbindelse kigget på SQL Server 2005 Express - der
er gratis at bruge. De tekniske specifikationer er der ingen
problemer med - den nye server vil snildt kunne køre en 2005
Express, og de databaser vi har pt er ikke i nærheden af de max-
grænser der gælder for Express-udgaven.

Men jeg vil gerne høre om der er nogen der har praktiske erfaringer
med SQL Server 2005 (enten den fulde udgave eller Express-udgaven)
- og specielt i forhold til overgangen fra MSSQL 2000 til 2005.

Vi har bl.a. en del klienter der bruger Access 2000-projects som
frontend til MSSQL 2000. Er det også muligt med 2005 Express? Hvis
nej, er det så muligt med en nyere udgave af Access?

På forhånd tak for hjælpen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Repzak

Dato : 17-12-05 12:57

> [...]
> problemer med - den nye server vil snildt kunne køre en 2005
> Express, og de databaser vi har pt er ikke i nærheden af de max-

Hej

Grunden til jeg fravlagte den er at man efter hvad jeg læste ikke kunne
tilgå den over netværket..

mvh
Kasper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-12-05 13:18

"Repzak" wrote

> Grunden til jeg fravlagte den er at man efter hvad jeg læste ikke kunne
> tilgå den over netværket..

Hvor har du læst det henne?

http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms143446(en-US,SQL.90).aspx
When you install Microsoft SQL Server 2005 Express Edition (SQL Server
Express), network protocols are disabled by default. You can enable
protocols during installation or after the product is installed. You might
also need to enable firewall settings.

To enable networking protocols
setup.exe /qn addlocal=all InstanceName=SQLEXPRESS
DisableNetworkProtocols=0

- Peter

Fra : Repzak

Dato : 18-12-05 00:20

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> wrote in message
> "Repzak" wrote

> Hvor har du læst det henne?

Hmm... tjae... syntes bare jeg læste det et sted.. men kan jo være det bare
havde været pr default... gnumle gnumle...

Nu vi er ved den SQL2005...

Hvis man i VB2005 (måske det skulle være i vb gruppen...) opretter tabeller
etc. i det visuelle design der er efter man har lavet en connection, så
gemmer den ikke de ændrigner i selve databasen... nogle der har erfaringer
med det ?

Kasper

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-12-05 11:25

Således skrev Repzak den Sun, 18 Dec 2005 00:19:50 +0100:

>Hmm... tjae... syntes bare jeg læste det et sted.. men kan jo være det bare
>havde været pr default... gnumle gnumle...

Kan det være at du tænker på den webserver, der følger med VS2005
Express?

Den er vist begrænset til kun at svare på localhost.

Knud
--
-e-i-e-i-o:
A gross misspelling of the word "farm".