Nybegynder til PHP... skal bruge lidt hjæl~
Fra : Veng

Dato : 16-12-05 21:36

Er ked af den lidt "ikke-så-meget-sigende" overskrift
Jeg er nybegynder til php (uden at være komplet uvidende inden
for området)

jeg har læst en masse guides om php og kan da nogle af de mest
basale ting... men skal bruge lidt hjælp :)

har set i nogle php scripts jeg engang hentede at man kunne vise
noget i starten af siden og når man så trykkede på en knap viste
den noget andet der var længere nede i koden
altså at der var "to sider i en kode"

hvis vi nu siger at jeg har www.minside.dk/index.php
på den side er der kun et link hvor der fx står Kontakt
når man trykker på det link skifter den til
www.minside.dkindex.php?a="et-eller-andet-nummer"

index.php skulle så have begge sider i samme kode (altså en php
fil)

nogen der kan give mig en lille forklaring på det eller vise et
sted hvor der er en guide til det? for kan ikke rigtig finde
noget om det :)

(undskyld hvis jeg har overforklaret eller ikke forklaret det
godt nok :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Davidsen

Dato : 16-12-05 22:26

"Veng" <lasseveng@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Er ked af den lidt "ikke-så-meget-sigende" overskrift
> Jeg er nybegynder til php (uden at være komplet uvidende inden
> for området)
Et eller andet sted skal man jo starte.

> jeg har læst en masse guides om php og kan da nogle af de mest
> basale ting... men skal bruge lidt hjælp :)
Fair nok.

> har set i nogle php scripts jeg engang hentede at man kunne vise
> noget i starten af siden og når man så trykkede på en knap viste
> den noget andet der var længere nede i koden
> altså at der var "to sider i en kode"
Jeg undrer mig over at du ikke har fanget dette hvis du siger du har læst om
de mest "basale" ting

> [...]
> www.minside.dkindex.php?a="et-eller-andet-nummer"
>
> index.php skulle så have begge sider i samme kode (altså en php

<?php if($_REQUEST['a'] == "et-eller-andet-nummer") { ?>
Her har vi kontakt siden
<?php } else { ?>
<?php } ?>

> nogen der kan give mig en lille forklaring på det eller vise et
> sted hvor der er en guide til det? for kan ikke rigtig finde
> noget om det :)
Se ovenstående

Læs eventuelt lidt her:
http://dk2.php.net/if
og
http://dk2.php.net/variables.predefined

> (undskyld hvis jeg har overforklaret eller ikke forklaret det
> godt nok :)
Det tror jeg skam nok du har

/MD