compileringsproblemer under IRIX 6.5.12m
Fra : Morten Strårup

Dato : 11-06-01 14:40

Hej allesammen!

Jeg er i gang med at compile et program der hedder K-3D, en 3d modeller, på
min SGI Indigo2, som kører IRIX 6.5.12m. Når jeg så kører det medfølgende
configure script, så får jeg følgende sære fejl:

Host name: IRIS
Host type: mips
OS type: irix6.2
User: morten

K-3D version: $(cat k3d/.version)
SDPSLPARSE version: $(cat sdpslparse/.version)
SDPGL version: $(cat sdpgl/.version)
SDPGTK version: $(cat sdpgtk/.version)
SDPXML version: $(cat sdpxml/.version)
SDPTYPES version: $(cat sdptypes/.version)

configure_require_non_root[4]: -u): unknown test operator
Looking for a GNU compiler ... found version $(configure_compiler_version)
Looking for GNU make ... found version $(configure_make_version)
Looking for glib ... found version $(configure_glib_version)
configure_require_glib[4]: $(configure_glib_version_num): syntax error
Looking for GTK+ ... found version $(configure_gtk_version)
configure_require_gtk[4]: $(configure_gtk_version_num): syntax error
Looking for an OpenGL implementation ... found
Looking for the BMRT renderer ... found
Looking for the BMRT shader compiler ... found

Er der nogen som har en god ide til hvad der kan være galt?

På maskinen er der installeret egcs, gnu make, m4, autoconf, automake og alt
hvad der medfølger fra sgi af developer ting.

Downloader jeg et andet stykke software som også kræver fx. gtk, så kører
configure scriptet fint, så umiddelbart vil jeg tro det er selve configure
scriptet der er noget galt med.

MVH

Morten Strårup