Andet multimedie
bentjuul 3670
Panel med runde hjørner
Fra : Nederbasse

Dato : 16-12-05 13:24

Hej
Jeg skal lave et billede der skal ligne en front på en gammel skibsradio
øverst på denne side http://www.state-of-entropy.com/screen.htm er der et
billede der næsten er som jeg skal bruge det altså den ydre ramme
Hvordan laver jeg det ?

Bruger Photoshop CS (på dansk)

LarsN

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-12-05 18:13

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev;

> [...]
> øverst på denne side http://www.state-of-entropy.com/screen.htm er der et
> billede der næsten er som jeg skal bruge det altså den ydre ramme

Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Som jeg ser det, så søger du en
fremgangsmåde, men den er jo netop beskrevet på den side, du henviser til?!

--
Kurt Lund

Fra : Steen

Dato : 18-12-05 09:18

> Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Som jeg ser det, så søger du en
> fremgangsmåde, men den er jo netop beskrevet på den side, du henviser
> [...]

Måske mener han at han gerne vil have tutorial på dansk, da menuer er
anderledes.

Steen

Fra : Nederbasse

Dato : 18-12-05 17:33

"Kurt Lund" <lund@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Som jeg ser det, så søger du en
> fremgangsmåde, men den er jo netop beskrevet på den side, du henviser

Nej der er beskrevet hvordan man laver en tv skærm
Jeg vil gerne vide hvordan 'panelet' som tv skærmen sidder i er lavet

Min Photoshop CS er på dansk og jeg forstår ikke altid de danske
oversættelser

LarsN

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-12-05 11:51

"Nederbasse" <nogen@microsoft.com> skrev:

> Jeg vil gerne vide hvordan 'panelet' som tv skærmen sidder i er lavet

Et skud fra hoften:

Lav et afrundet rektangel med den rigtige fyldfarve.
Brug indvendig skygge og slagskygge som effekter.

Hvis du ønsker et slebet udseende:

Tilføj monokromatisk støj, derefter bevægelsessløring som du kan tilføje
uskarp afmaskning efter ønske.

--
Kurt Lund

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 09:03

"Nederbasse" <ln@noham.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> øverst på denne side http://www.state-of-entropy.com/screen.htm er der et
> billede der næsten er som jeg skal bruge det altså den ydre ramme

Ja, rundede hjørner er desværre unødigt besværlige i PS - andre programmer
har jo en funktion hvor man kan vælge rundede hjørner og selv sætte radius.

Du skal starter med, at lave en firkant i den ønskede størrelse, og så
derefter lægge en cirkel i en anden farve over hjørnet - derefter kan du
vælge den del af firkanten der er uden for cirklen, og delete den, hvorefter
du giver cirklen samme farve som firkanten - så har du dit tundede hjørne.
Gentag med alle fire hjørner, eller vælg den nemme løsning, og marker en
firkant rundt om dit nye runde hjørne, kopier det, sæt det ind tre gange, og
roter dem så de vender rigtigt i forhold til de øvrige hjørner, og allign
dem så de passer.

/JS

Fra : Kurt Lund

Dato : 19-12-05 11:28

"Skovge" <webmail_snabela_atomicdata.dk> skrev:

> Ja, rundede hjørner er desværre unødigt besværlige i PS - andre programmer
> har jo en funktion hvor man kan vælge rundede hjørner og selv sætte
> radius.

Hvad i alverden er der galt med at bruge en vektormaske til afrundede
rektangler??

--
Kurt Lund