Andet multimedie
bentjuul 3670
Højopløst satellitbillede
Fra : Martin Helbo

Dato : 16-12-05 11:45

Er der nogen der kender et sted man kan købe højopløste satellitbilleder
af Danmark. Det skal bruges til tryk.

Mvh
Martin Helbo

Fra : .Kody

Dato : 16-12-05 11:47

"Martin Helbo" <helbo@FJERNthedude.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender et sted man kan købe højopløste satellitbilleder
> af Danmark. Det skal bruges til tryk.

www.kortal.dk

..Kody

Fra : Martin Helbo

Dato : 16-12-05 12:20

..Kody wrote:

> www.kortal.dk
>

> .Kody

Tak for svaret, det er faktisk det jeg søger, der må bare gerne være de
omkringliggende lande med, Sverige, Tyskland...

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-05 12:52

On Fri, 16 Dec 2005 12:20:10 +0100, Martin Helbo
<helbo@FJERNthedude.dk> wrote:

>Tak for svaret, det er faktisk det jeg søger, der må bare gerne være de
> omkringliggende lande med, Sverige, Tyskland...
>
>/Martin

Hej Martin

jeg ved godt det ikke er noget du kan bruge, men prøv alligevel at gå
ind og kig her: http://local.live.com/
Det er højopløste satellitbilleder der vil noget. Ikke dårligt hvis
vi kunne få det over hele Danmark

mvh Falcon

Fra : KNL DtP

Dato : 16-12-05 16:16

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse

> jeg ved godt det ikke er noget du kan bruge, men prøv alligevel at gå
> ind og kig her: http://local.live.com/

Jeg prøvede lige for sjov at lave et serie screen dumps fra kortet over
Danmark, og gemte dem i Photoshop. Herefter File > Automate > Photomerge, hvor
den stod og tyggede lidt på opgaven.

Resultatet blev et 4.000 x 3.000 pixels billede i ganske god kvalitet, som
kunne udsprives i A3-format.

Det er nok værd at være opmærksom på ophavsrette, hvis billedet skulle bruges
til noget...

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Martin Helbo

Dato : 18-12-05 17:27

"KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne udsprives i A3-format.
>
> Det er nok værd at være opmærksom på ophavsrette, hvis billedet skulle

Det kunne være man skulle prøve det. Det er en ret stor opgave det skal
bruges til, i flere medier og formater, så ophavsretten skal være i orden.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-05 18:45

On Fri, 16 Dec 2005 16:15:30 +0100, "KNL DtP" <knl_dtp@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Danmark, og gemte dem i Photoshop. Herefter File > Automate > Photomerge, hvor

Det lyder spændende, den funktion har jeg aldrig prøvet, vil det sige
at photoshop selv kan se hvor billederne overlapper og så "sticher"
dem sammet til et brugbart billede?

>Resultatet blev et 4.000 x 3.000 pixels billede i ganske god kvalitet, som
>kunne udsprives i A3-format.

Det var rart hvis DK var i samme opløsning som f.eks San Francisco,
New York osv

mvh Falcon

Fra : KNL DtP

Dato : 21-12-05 20:35

> Det lyder spændende, den funktion har jeg aldrig prøvet, vil det sige
> at photoshop selv kan se hvor billederne overlapper og så "sticher"
> dem sammet til et brugbart billede?

Ja, når bare du laver alle print screen'ene i samme målestoksforhold og lader
dem overlappe et pænt stykke.

Husk at gem alle billederne i f.eks. TIF-format inde du vælger funktionen.

> Det var rart hvis DK var i samme opløsning som f.eks San Francisco,
> New York osv

Ja, men hvis du skal bruge et højtopløseligt kan du lave samme nummer på
www.kortal.dk, her er billederne dog ret små og med copyright. Google Earth er
et andet bud, hvis det skal være højt opløseligt. Jo mindre målestoksforhold
(altså jo mere du zoomer ind på Jorden) jo flere screenshots skal der laves,
så det kan hurtigt blive et stort arbejde.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk