Andet multimedie
bentjuul 3670
Scratch disk is full i CS2
Fra : Brizz

Dato : 16-12-05 01:48

Hvad er der galt?
Prøver at lave et crop af et billede og får ovenstående besked. Jeg har
prøvet at skifte drev for first, second og third disc. og den der var
mindst plads på var der 5,6gb ledig plads på. Hvad gør jeg?
--
Mvh Brian
--

Venimus Conglaciati Vicimus

Fra : Martin Poll

Dato : 16-12-05 09:31

"Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet at skifte drev for first, second og third disc. og den der var
> mindst plads på var der 5,6gb ledig plads på. Hvad gør jeg?

Hej Brian.
Du kan finde hjælp her på denne side.
http://www.adobe.com/support/techdocs/318243.html

MVH
Martin Poll
www.martinpoll.dk

Fra : Brizz

Dato : 16-12-05 10:22

Martin Poll skrev:
> "Brizz" <news@[FJERN]gronaerten[DETTE].dk> skrev i en meddelelse

> Hej Brian.
> Du kan finde hjælp her på denne side.
> http://www.adobe.com/support/techdocs/318243.html

Synes ikke jeg kan finde den hjælp der løser mit problem. Fragmenterede
alle mine 3 diske igår men stadig ingen af dem kan bruges iflg CS2 til
trods for den store frie plads der er.

--
Mvh Brian

Fra : Martin Poll

Dato : 17-12-05 12:33

> Synes ikke jeg kan finde den hjælp der løser mit problem. Fragmenterede
> alle mine 3 diske igår men stadig ingen af dem kan bruges iflg CS2 til
> [...]

Jeg har altid sat mine scratchdiske til ikke at bruge det samme drev som
windows bruger til swapdisk.
Du kunne evt oplyse om hvilken styresystem du bruger. Hvad du har af Ram, og
hvor meget af dette ram du har sat photoshop til at bruge.
Hvor stort er dit billede ?

MVH
Martin Poll

Fra : Brizz

Dato : 17-12-05 13:53

Martin Poll skrev:
> [...]
> Du kunne evt oplyse om hvilken styresystem du bruger. Hvad du har af Ram, og
> hvor meget af dette ram du har sat photoshop til at bruge.

Har sat min eksterne harddisk til at være scratch disk. Jeg kører XP pro
SP2. Har 1gb ram og 80% er sat til at blive brugt til CS2. Billedet er
på 2,2mb og jeg vil lave et crop på 1600x1600ppi af dette billede.

--
Mvh Brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-12-05 15:07

Brizz skrev:

> Har sat min eksterne harddisk til at være scratch disk.

Den er formentlig ikke så hurtig som en intern harddisk, så det
ville efter min mening være smartere at stille den til en intern,
medmindre du da kun har en enkelt intern harddisk, for så vil det
nok være bedre at lade den ligge på den eksterne.

> Jeg kører XP pro SP2. Har 1gb ram og 80% er sat til at blive
> brugt til CS2.

Prøv at stille den ned til 65-75 % (65 % er standardindstillingen).

> Billedet er på 2,2mb og jeg vil lave et crop på 1600x1600ppi af
> dette billede.

Du mener 1600 x 1600 pixels, ikke?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brizz

Dato : 17-12-05 16:58

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> medmindre du da kun har en enkelt intern harddisk, for så vil det
> nok være bedre at lade den ligge på den eksterne.

Den stod oprindeligt til den interne. Det er på min bærbare jeg har det
liggende. Den er partitioneret til 2 drev og den lå på den partition som
ikke var med windows installationen

> Prøv at stille den ned til 65-75 % (65 % er standardindstillingen).

Det stod den til men tænkte at hvis den fik mere at rode med kunne den
måske bedre klare det.

> Du mener 1600 x 1600 pixels, ikke?

Jo 1600 x 1600 pixels pr inch

--
Mvh Brian

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-12-05 19:39

Brizz skrev:

> Den stod oprindeligt til den interne. Det er på min bærbare jeg
> har det liggende. Den er partitioneret til 2 drev og den lå på
> den partition som ikke var med windows installationen

Så vidt jeg husker, så anbefales det at man ikke placerer den
på en ekstern USB eller Firewire-disk fordi selve interfacet er
langsommere end f.eks. PATA, SATA eller SCSI.

> Det stod den til men tænkte at hvis den fik mere at rode med
> kunne den måske bedre klare det.

Men det skal også helst være sådan at styresystemet har noget
at arbejde med. Der har tidligere været problemer med at stille
Photoshop CS(1) højere op end de 65%, men det er muligt at de
har løst problemet i CS2. Jeg ville dog vælge at lade den stå
på de 65%.

> Jo 1600 x 1600 pixels pr inch

Nå. Hvor mange inches/tommer, har du så valgt, at billedet skal
være i højden og bredden?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-12-05 21:38

Thomas G. Madsen skrev:

>Der har tidligere været problemer med at stille
>Photoshop CS(1) højere op end de 65%, men det er muligt at de
>har løst problemet i CS2. Jeg ville dog vælge at lade den stå
>på de 65%.

Svjh har jeg ikke rørt ved default i cs2. Den står på First: Startup,
de øvrige: None; Memory: 55% = 499MB. Det har endnu ikke givet
problemer med fotos i 6mpx, 2-3 layers og 6 Cache Levels. If it aint
broken, don't fix it!

>Nå. Hvor mange inches/tommer, har du så valgt, at billedet skal
>være i højden og bredden?

Gad vide hvilke opgave der kræver den opløsning. Mine fotos ville så
fylde 1,92 * 1,28 inches/tommer printet. Pæne som julemærker!

God jul!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-12-05 23:32

Peter Loumann skrev:

> Svjh har jeg ikke rørt ved default i cs2.

Det har jeg heller ikke gjort i de sidste par Photoshop-versioner.
Kun placeringen af scratchdisken, piller jeg ved, men ikke Cache
Levels eller Memory Usage. I CS2 har jeg desuden valgt at slå
Bigger Tiles pluginet til, da jeg har RAM nok (3 GB).

[1600 x 1600 pixels/tomme]
> Gad vide hvilke opgave der kræver den opløsning. Mine fotos
> ville så fylde 1,92 * 1,28 inches/tommer printet. Pæne som
> julemærker!

Altså billeder på 3072 x 2048 pixels, kan jeg regne ud. :)

> God jul!

Tak og i lige måde.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brizz

Dato : 18-12-05 02:23

Brizz skrev:
> [...]
> prøvet at skifte drev for first, second og third disc. og den der var
> mindst plads på var der 5,6gb ledig plads på. Hvad gør jeg?

Takker for alle jeres råd. Har sat min ram usage ned til 50% og nu kører
det. Takker for alle jeres råd.

--
Mvh Brian