Udskriv række fra tabel
Fra : Kyndsberg

Dato : 16-12-05 00:05

Hej i gruppen

Jeg er ved at lave mig en blog og det er efterhånden også lykkedes
rimelig godt, selvom jeg ikke rigtig har noget kendskab til asp.

Jeg fandt andetsteds i gruppen et forslag til, hvordan jeg laver
kategorier til min database (Access).

Jeg har en hovedtabel - Nyheder med id(autonr.) samt dato mv. for hver
enkelt post.

Dernæst har jeg lavet en Kategori-tabel med id(autonr.) med en
sammenbinding med hovedtabellen så id nr. følger hinanden. Derudover
har jeg lavet en række kolonner med forskellige emner hvor hver enkelt
post så er SAND eller FALSK.

Jeg har også fundet en sql sætning (igen her i gruppen) som bruger
LEFT JOIN og dermed får jeg data fra begge tabeller.

Men, hvordan udskriver jeg data fra Kategoritabellen. Når jeg
efterhånden har en 10-15 kategorier og fra tid til anden vil lave en
ny, er det mest hensigtsmæssige vel, at jeg laver en sætning, der
spørger om værdien er SAND eller FALSK og derefter udskriver de
kategorier til hver artikel der er SAND. Altså skal jeg opbygge en
sætning der vertikalt udskriver kolonnenavnet på de værdier der er
sande ift. ID nr.

Hvis nogen i øvrigt ved, hvor der lægger en færdig kode der kan
ovenstående som jeg kunne blive klog af at kigge igennem må de også
meget gerne give mig et hint.

Med venlig hilsen

Kasper Kyndsberg