Alternativ til sonofon FWA
Fra : Søren

Dato : 15-12-05 19:40

Findes der et alternativ til sonofon's fwa,de lukker det ned d 1/6 2006, jeg
bor fra langt fra centralen til at få alm. adsl.
eller er der nogen der ved om tdc eller andre får 100% dækning i nærmeste
fremtid?

Søren

Fra : Lars L. Christensen

Dato : 15-12-05 19:47

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> wrote in

> [...]
> 2006, jeg bor fra langt fra centralen til at få alm. adsl.
> eller er der nogen der ved om tdc eller andre får 100% dækning i

Tip: Hvorhenne i landet og hvilke kapaciteter...

mvh
Lars

Fra : Søren

Dato : 15-12-05 20:10

> Tip: Hvorhenne i landet og hvilke kapaciteter...
>
> mvh
> Lars

ved Roost
lige imellem Løgumkloster og Toftlund i Sønderjylland
Hastighed er stort set ligemeget, bare det er flatrate

Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-12-05 20:06

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> jeg bor fra langt fra centralen til at få alm. adsl.
> eller er der nogen der ved om tdc eller andre får 100% dækning i nærmeste

Hej
Det lyder sku åndsvagt de lukker det net ned? Det har da sikkert givet
sinsygt med underskud, men de har nu også kørt markedsføring og installation
rimeligt dumt. men hvorfor ikke beholde måske 2000 kunder, istedet for at
lukke det? Vil da ikke tro det lukker helt, jo måske sælger de nettet til fx
Clearwire eller noget andet wimax da det benytter samme frekvenser..

http://www.sonofon.dk/om_sonofon/presse/vis_artikel.asp?ID=1360&area=presse&Lang=DK
står der:
Mobilitet og bredbånd i Norden
"Overalt ser vi, at trafikken flytter fra det traditionelle fastnet til
mobil og bredbånd. Mobile løsninger og bredbånd bliver ganske enkelt centrum
for fremtidens telemarked, og SONOFON og Cybercity udgør et perfekt match
til det aktuelle skift i telemarkedet. Vi vil definere rammerne og sætte
agendaen for denne udvikling," siger Henrik Clausen.

Så er det da mærkeligt at lukke det net, der udgør trådløs adgang i forhold
til telekabler...

Mon ikke der er nogen der vil gøre det videre inden de lukker dit net helt?
eller hvad siger Sonofon ellers til sagen?

Kan ikke se der lige er nogen alternativer ud over Wimax og så hvis der blev
lagt fiber-to-home i området. Der er nemlig flere steder hvor el-selskaberne
synes det er veldigt billigt og grave op i lavt befolkede områder..Det ser
da i hvertfald ud til at NESA er startet der, med 15 gravemaskiner igang og
halløj hvor det går. eller andre aktører måske, men de satser jo nok på
kunder i afgrænset område på villaveje osv.

Fra : Søren

Dato : 15-12-05 20:18

den er god nok, alle bredbåndskunder bliver flyttet til cybercity, hvilket
også betyder fwa bliver lukket.

Søren

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 15-12-05 22:18

Hej

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> wrote:

>den er god nok, alle bredbåndskunder bliver flyttet til cybercity, hvilket
>også betyder fwa bliver lukket.

Det er korrekt, nuværende FWA kunder har fået brev om lukning af alle
FWA forbindelser pr. 01.06.06, sammen med et tilbud om overflytning til
en Cybercity ADSL forbindelse, til iøvrigt nogle 'helt hen i vejret'
priser, og under forudsætning af at man har en fastnettelefon, og det
var jo netop sidstnævnte vi var nogen stykker der gerne ville af med ved
skiftet til FWA...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Thomas H.

Dato : 15-12-05 23:06

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> priser, og under forudsætning af at man har en fastnettelefon, og det
> var jo netop sidstnævnte vi var nogen stykker der gerne ville af med ved
> skiftet til FWA...

Man behøver ikke at ære i besiddelse af en fastnet telefon for at kunne få
internet hos Cybercity..

MVH
Thomas H.

Fra : Jesper Lund

Dato : 16-12-05 00:38

Thomas H. <condor-9NOSPAM@mail.dk> wrote:

> Man behøver ikke at ære i besiddelse af en fastnet telefon for at
> kunne få internet hos Cybercity..

Det gælder kun hvis Cybercity har eget udstyr på centralen, og det har
de næppe i de områder hvor Sonofon/Telenor leverer FWA.

--
Jesper Lund

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-12-05 23:06

> den er god nok, alle bredbåndskunder bliver flyttet til cybercity,
> hvilket også betyder fwa bliver lukket.

jamen jamen, man kan da ikke bare lukket et net der er ca. 4 år gammelt bare
fordi man sælger sine internet aktiviteter til Cybercity? Cybercity må da
have en fordel i at forsætte med disse FWA kunder eller sælger ud af det til
andre firmaere der kan se fordele i ellers det rimeligt tæt udbygget FWA
sendenet, som ikke nogen andre har.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-05 23:29

Bjarke Hansen skrev:

>jamen jamen, man kan da ikke bare lukket et net der er ca. 4 år gammelt bare
>fordi man sælger sine internet aktiviteter til Cybercity?

Cybercity ejes af Telenor, der bl.a. også ejer Sonofon.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-12-05 23:08

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> det til andre firmaere der kan se fordele i ellers det rimeligt tæt
> udbygget FWA sendenet, som ikke nogen andre har.

Der skal da nok ske noget på det halve år, men søren, har du tjekket om du
kan få fx express net 128/128Kbit godtnok elendig hastighed men kunne jo
være? eller du kan snakke med fx cybercity om at levere det de nu kan
levere.. Okay hvis der er forstærker station ude omkring lokalt kan man jo
selfølgelig ikke overhovedet sende noget data igennem. Men kunne jo være TDC
havde lavet fremskudt centraludstyr, siden du sidst prøvede at få adsl.

Fra : Søren

Dato : 16-12-05 20:11

> [...]
> selfølgelig ikke overhovedet sende noget data igennem. Men kunne jo være
> TDC havde lavet fremskudt centraludstyr, siden du sidst prøvede at få

cybercity har ikke 128/128 på "min" central, men jeg vil da prøve TDC
netexpress, det kan være det lykkes.

Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-05 20:41

> cybercity har ikke 128/128 på "min" central, men jeg vil da prøve TDC
> netexpress, det kan være det lykkes.

Men kan jo godt være du kan tage en snak med fx cybercity,,, fx upload er
det der er sværest at få frem, kan da være du kan få dem til at levere
512/64 eller sådan noget uden problemer. Ellers kunne det måske være at
bruge en 3´ mobil med op til godt 300Kbit netconnect på 3, til 299/måned men
med max 2GB traffik der er en 3´sendemast planlagt ca. 3-4km fra dig, kan
være du kan få godt signal med udvendig antenne.

Fra : ----OR----

Dato : 16-12-05 20:41

"Søren" <vussi_v@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg bor fra langt fra centralen til at få alm. adsl.
> eller er der nogen der ved om tdc eller andre får 100% dækning i nærmeste

WiMax udbygges. Rækker 50 km /antenne. 20 Mb/ frit forbrug for 398,-kr.
Incl. telefon
Måske i dit område allerede ?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-05 20:44

"----OR----" <ororbit@sonofon.dk> wrote in message

> "Søren" <vussi_v@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> WiMax udbygges. Rækker 50 km /antenne. 20 Mb/ frit forbrug for 398,-kr.

formodninger ikke noget der er set i praktis endnu? mener Clearwire.dk siger
ca. 3-4km indendørsdækning. tor ikke der er så meget mere over det end
normal FWA, som sonofon bare har gjort for meget ud af for at få Line of
sight til alle kunder.

> Incl. telefon
> Måske i dit område allerede ?

når hvem tilbyder det så?

Fra : ----OR----

Dato : 16-12-05 21:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> end normal FWA, som sonofon bare har gjort for meget ud af for at få Line

Clearwire sætter antenner op i Aalborg, hvor jeg bor. Østsjælland er det
ORZA og Danske Telecom
Fandt efterfølgende ud af at spørger bor i Roost, Sydjylland. Der går nok et
par dage inden der er dækning der
Ved heller ikke om projektet er bæredygtigt, men det lyder spændende.
Bymæssigt er rækkevidden som du siger omkring 3-5 km. men åben land 50 km.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-05 23:11

> Clearwire sætter antenner op i Aalborg, hvor jeg bor.

Tjaa, men sonofon er landsdækkende, bare ærgeligt de lukker.

>Østsjælland er det ORZA og Danske Telecom

Har du hørt at ORZA er i luften da?

Fra : ----OR----

Dato : 16-12-05 23:29

> Har du hørt at ORZA er i luften da?
Ikke verificeret. Det afhænger vel af om Basse Bergquist sidder i spjældet
efter affæren med DIXA net

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-12-05 23:48

> Ikke verificeret. Det afhænger vel af om Basse Bergquist sidder i spjældet
> efter affæren med DIXA net

men hvordan kan du så sige at Orza skulle have et fungerende produkt og
dække i østdanmark, hvis de har måske lidt test af printkort på et kontor?

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-12-05 21:14

> Har du hørt at ORZA er i luften da?

Det er de vist heller ikke endnu. Har hørt om, at de starter salg fra
januar.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-12-05 21:26

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message

> Det er de vist heller ikke endnu. Har hørt om, at de starter salg fra
> januar.

Jeg har da ikke set de har nogen frekvenstilladelser, nogen der har det?

Fra : rEh

Dato : 07-01-06 10:54

> "Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.invalid> wrote in message

> Jeg har da ikke set de har nogen frekvenstilladelser, nogen der har det?

Fordi du ikke har set det,kan det jo godt være sandt.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-01-06 18:02

On Sat, 7 Jan 2006 10:53:58 +0100, "rEh" <x64@it.dk> wrote:

> Fordi du ikke har set det, kan det jo godt være sandt.

Ja, men når man ser på, hvem der står bag det, er der al mulig grund
til at være skeptisk. Og så var Bjarkes indlæg i øvrigt et spørgsmål.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : rEh

Dato : 09-01-06 12:11

> Ja, men når man ser på, hvem der står bag det, er der al mulig grund
> til at være skeptisk. Og så var Bjarkes indlæg i øvrigt et spørgsmål.

> [...]

Ohh sorry.
og det kan han jo så i og for sig ha ret i.

Fra : Henning Wangerin

Dato : 19-12-05 20:33

On Thu, 15 Dec 2005 19:40:25 +0100, Søren wrote:

> Findes der et alternativ til sonofon's fwa,de lukker det ned d 1/6 2006,
> jeg bor fra langt fra centralen til at få alm. adsl. eller er der nogen
> der ved om tdc eller andre får 100% dækning i nærmeste fremtid?

Hvor bor du? Jeg skal til at etablere et større WLAN lidt nordøst for
sønderborg, så hvis du bor der .....

/Henning

Fra : Søren

Dato : 20-12-05 21:57

"Henning Wangerin" <sslug@hpc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor bor du? Jeg skal til at etablere et større WLAN lidt nordøst for
> sønderborg, så hvis du bor der .....
>
> /Henning

lidt nord for Løgumkloster, såååå

Fra : Henning Wangerin

Dato : 20-12-05 23:24

On Tue, 20 Dec 2005 21:57:12 +0100, Søren wrote:

> "Henning Wangerin" <sslug@hpc.dk> skrev i en meddelelse
> lidt nord for Løgumkloster, såååå

Ja det er godt nok nordvest for sønderborg, men vist udenfor vores
rækkevide. Er du ene om at ha FWA i lokal-området?

Hvis ikke kan I måske lave samme projekt som jeg har gang i hernede. Her
er der mindst 8 forbindelser som ikke har andre muligheder, så nu må vi
igang selv. Mig selv fordi jeg vil gå meget langt for at slippe for tdc -
de andre fordi de ikke har andre muligheder end modem eller ISDN