ASCII i DOS
Fra : N9

Dato : 15-12-05 15:37

Hej

Jeg har en file som skal konvert til ASCII i DOS-format.

Det stor problem i file er at der er æ ø å og jeg har lade mig fortælle at
konvertering af de tegn skal være det samme som DOS, vis dem i DOS mode.

Når jeg åbner den file jeg har i dos - edit (windows 2000) får jeg nogle
sjov tegn, men jeg kan ikke kopier de tegn og vælge replace. Eller er der en
oversigt over tegnene??

Er der evt. en som ved hvordan man lave en bat kørsel som åbner filen i dos
og gennem den fra dos, så tror jeg den konvertere det om. Bare lige en ide
jeg fik. Men det er nok en problem da filen befinder sig i en windows 2003
miljø, eller er der en anden udvej??

Alle forslag modtages.

Mange Julehilsener