Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop 7.0: Kan ikke sætte objektets st~
Fra : Carsten Thomsen

Dato : 15-12-05 12:56

Hej!

Bruger Photoshop 7.0 DK - Jeg kan ikke sætte objektets størrelse ned på det
ene lag i forhold til det andet.
Jeg har billede liggende i det ene lag! Så trækker jeg et andet photo/objekt
over - som så bliver palcewret i et andet lag.
Derefter vil jeg laver det nye objekt mindre i forhold til det andet!
Men hvordan gør jeg det?
Jeg kan sagtens flytte det (placering) i forhold til det andet, men jeg kan
ikek få fat i nogle håndtag til at ændre størrelsen!
Jeg kan heller ikke finde en menu til det!

Sikkert simpelt at gøre det - men hvordan?

Carsten

Fra : KNL DtP

Dato : 15-12-05 14:14

"Carsten Thomsen" <junker(fjern_det_hele_i_parantesen)@info.dk> skrev i en
meddelelse news:dnrllh$2qv4$1@newsbin.cybercity.dk...

> Jeg kan ikke sætte objektets størrelse ned på det
> ene lag i forhold til det andet.

Stå på laget, som du ønsker at ændre størrelsen på.

Vælg Edit > Free Transform (genvejen er Ctrl + T). Nu kan du hive i hjørnerne,
og derved tilpasse størrelsen. Når du er færdig trykker du Enter.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk