Forkølelse
Fra : Eva

Dato : 15-12-05 08:08

Hej

Mine børn er, igen i år, palget af forkølelser og hoste.
-Det er som om den ene omgang bare afløses af den næste.

Hvad gør I andre, for at komme forkølelserne til livs?

Mvh
Eva

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 08:27

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a116aa$0$8844

> Hvad gør I andre, for at komme forkølelserne til livs?

Hvor gamle er dine børn ?

Jeg plejer, at lave kamillete til vores børn.
Derudover køber jeg som regel nogle halspastiller, der også kan lindre lidt.

Det er en lidt dum forkølelsesvirus, der kører rundt lige for tiden...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 15-12-05 11:21

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt.
>
> Det er en lidt dum forkølelsesvirus, der kører rundt lige for tiden...

Ja, den er rigtig sejlivet, det tog mig tre uger at komme
over det.
Jeg tror ikke, at jeg har været så forkølet de sidste 25 år.

Mvh.Bodil.

Fra : Eva

Dato : 15-12-05 13:22

> Hvor gamle er dine børn ?

De er 2, 9 og 11 år.

> Jeg plejer, at lave kamillete til vores børn.
> Derudover køber jeg som regel nogle halspastiller, der også kan lindre
lidt.

Jah, det gør vi skam også her. Men det jeg mente var egentlig, om der er
noget man kan gøre for at forebygge.

Eva

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-05 15:07

"Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:43a16079$0$8837

> Men det jeg mente var egentlig, om der er
> noget man kan gøre for at forebygge.

Mine bedsteforældre mener, at c-vitamin kan forebygge, men jeg har dog mine
tvivl.
Der er nok ikke så meget andet at gøre, end at lindre og vente på, at det
går over, så længe at det er en virus. Evt. et lægetjek, hvis man frygter,
at det har udviklet sig til broncitis eller lignende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-12-05 21:07

> Mine bedsteforældre mener, at c-vitamin kan forebygge, men jeg har dog
mine
> tvivl.

Tjah, man kan ihvertfald vinde international anerkendelse ved at føre den
påstand (understøttet af et studie, naturligvis). Det var der ihvertfald en
eller anden dansk forsker der gjorde for mange år siden. Han gik så langt
som til at sige at man kunne "kurere" en forkølelse ved at indtage 6-8 gram
C-vitamin om dagen (og det er altså meget). Jeg brugte metoden i ca. 10 år,
da jeg er meget plaget af forkølelse og influenza, og jeg er ikke i tvivl om
at C-vitamin øger modstandskraften overfor forkølelse, men det er aldrig
lykkedes mig at kurere en forkølelse med C-vitamin, og mod influenza virker
metoden ikke (på mig ihvertfald).

Mvh.
Rittig

Fra : Tommy

Dato : 16-12-05 09:31

On Thu, 15 Dec 2005 21:07:17 +0100, "Claus Rittig"
<ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> wrote:

> [...]
>lykkedes mig at kurere en forkølelse med C-vitamin, og mod influenza virker

I forbindelse med brug af C-Vitamin til at heldbrede kræft læste jeg
noget interessant om C-Vitamin produktion i kroppen. Mennesker er
åbenbart 1 ud af en 3-4 dyrearter (pattedyr?) der IKKE kan producere
C-Vitamin i leveren. Det kan en hund derimod og skaleres en hunds
produktion af C-vitamin til et menneske på 70kg ville det svare til at
der produceres ca. 200G C-Vitamin i døgnet under sygdom, hvor
C-Vitamin produktionen øges kraftigt hos hunde.

--
Tommy
http://www.hadereklamer.dk

Fra : Sabina H.

Dato : 15-12-05 19:17

Buffy wrote:
> "Eva" <eva__pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Mine bedsteforældre mener, at c-vitamin kan forebygge, men jeg har
> dog mine tvivl.

ifølge det jeg har kunne læse mig frem til på nettet, har videnskabelige
tests vist at store mænger C-vitamin lige i opstarten af forkølelsen kan
(læs kan, ikke har) have en forebyggende effekt, i den forstand at den kan
forkorte en forkølelse i gennemsnit med 1-1½ døgn....

min personlige erfaring er at det der svarer til doppelt dosis (af feks
brusetabeletter c-vitamin) taget på den allerførste symtom (dvs lige så
snart man bemærker man har små forkølelsessymptomer, men inden man bliver
syg) faktisk forhindrer forkølelsen i at komme rigtigt i udbrud, og dermed
reducerer det til 1-3 dage med lette symptomer, frem for en regulær
forkølelse...

> Der er nok ikke så meget andet at gøre, end at lindre og vente på, at
> det går over, så længe at det er en virus. Evt. et lægetjek, hvis man
> frygter, at det har udviklet sig til broncitis eller lignende.

der er masser af husråd derude.... damp, pebermyntedråber og jeg ved ikke
hvad.... jeg sværger nu stadig til mit c-vitamin, selvom nogle sikkert vil
påstå det er en fis i en hornlygte ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 15-12-05 20:15

Eva wrote:

> Jah, det gør vi skam også her. Men det jeg mente var egentlig, om
> der er noget man kan gøre for at forebygge.

Heh. At dømme ud fra vores datter, forebygger man ved at lade være med
at klæde børnene varmt på.

Frugt, grøntsager, levertran, vitaminpiller, frisk luft og motion skal
såmænd nok virke altsammen. Fællesnævneren er en generel styrkelse af
kroppen. Hvorvidt nogen af disse ting direkte går på forkølelse, som
nogen mener c-vitamin gør det, har jeg endnu ikke set solidt belæg for.
Men det ville da glæde mig om der blev fundet noget.

Noget der virker er sollys. De ultraviolette stråler dræber[1] en del
virus. Så ferie hver anden uge til en sydhavsø ville sikkert betyde
ingen eller meget få forkølelser.

Jeg kom til at tænke på om solarier vil have samme virkning? De giver
kun en delmængde af bølgelængderne fra solen, men det er da en
mulighed. En hurtig søgning på Google gjorde mig desværre ikke klogere.

[1] Hvis man da kan sige at virus er levende, men den diskussion hører
vist til i en anden gruppe.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-12-05 11:47

Eva wrote:

> Mine børn er, igen i år, palget af forkølelser og hoste.
> -Det er som om den ene omgang bare afløses af den næste.
>
> Hvad gør I andre, for at komme forkølelserne til livs?

Levertran, frugt og grønsager. Det ser ud til at afkorte sygdomsperioden.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Eva

Dato : 15-12-05 13:24

> Hvad gør I andre, for at komme forkølelserne til livs?
>
> Levertran, frugt og grønsager. Det ser ud til at afkorte sygdomsperioden.
>
> Mvh. Michael.

Som udgangspunkt mangler de hverken frugt eller grøntsager, men levertran...
Det er en helt anden snak.
-Så tror jeg måske nok, de heller vil være forkølede

Eva

Fra : Michael Zedeler

Dato : 15-12-05 13:52

Eva wrote:

> Som udgangspunkt mangler de hverken frugt eller grøntsager, men levertran...
> Det er en helt anden snak.
> -Så tror jeg måske nok, de heller vil være forkølede

Vi har noget med citronsmag. Det er min datter meget glad for. Faktisk
vil hun som regel have mere, end hun må få. Man genkender slet ikke
smagen som levertran.

Fra : Tommy

Dato : 15-12-05 15:43

JO! Det gør man!

Baaaadddr!

Fra : Jeanette Ellen Bauer

Dato : 15-12-05 21:41

Denne artikel i Helse giver ikke alene gode råd til forebyggelse, men også
lidt om bekæmpelse, når forkølelsen er indtruffet. I følge den virker
C-vitamin ikke forebyggende, men kan hjælpe til med at speede
'helbredelsen' op.

http://www.helse.dk/artikler/detail.asp?id=1111

God bedring!

Kærlig hilsen