Andet multimedie
bentjuul 3670
px/inch til web grafik
Fra : Carlsen

Dato : 15-12-05 07:22

Hejsa...

Når jeg skal oprette et nyt element til udgivelse på et websted, hvor mange
px/inch skal jeg så vælge (størrelse vs. kvalitet)?

Mvh
-LC
--
"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".

Fra : Esben

Dato : 15-12-05 10:22

"Carlsen" <carlsens@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa...
>
> Når jeg skal oprette et nyt element til udgivelse på et websted, hvor
> mange px/inch skal jeg så vælge (størrelse vs. kvalitet)?

Det er helt underordnet. En pixel bliver på et websted altid gengivet som en
pixel på skærmen (medmindre du skalerer grafikken med html, men det
anbefales normalt ikke).

--
Esben

Fra : Carlsen

Dato : 15-12-05 13:18

Esben wrote:

> Det er helt underordnet. En pixel bliver på et websted altid gengivet
> som en pixel på skærmen (medmindre du skalerer grafikken med html,
> men det anbefales normalt ikke).

....men har det ikke betydning for størrelsen?

-LC

Fra : Peter Loumann

Dato : 15-12-05 13:26

Carlsen skrev:

>...men har det ikke betydning for størrelsen?

Nej!

http://home18.inet.tele.dk/madsen/photoshop/ppi/skaerm/
http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 15-12-05 14:38

Carlsen skrev:

>...men har det ikke betydning for størrelsen?

Kun antallet af pixel, har betydning for størrelsen på skærmen
Komprimeringen har betydning for kvaliteten af billedet og hvor meget
billedet fylder i kb.

Hilsen emj