Internetforbindelse nede hos Tele2 på 8 da~
Fra : Torben Brøndum

Dato : 14-12-05 23:51

Hej igen,

Vi startede med I-net forbindelse hos Tiscali for lang tid siden, og for
kort tid siden blev Tiscali overtaget af Tele2.

Tirsdag i sidste uge skiftede Tele2 udstyr på Århus C centralen og siden da
har vi ikke kunnet kommet på internettet. Tilsyneladende er der problemer
med de profiler der er på centralen og så den der er i routeren (Cisco
Soho77). Fejlen er opstået under Tele2´s udskiftning af udstyr.

Hvad skal vi gøre idet vi nu har ventet i over én uge og der er ikke sket
noget.

Som jeg kan se, så kan Tele2 åbenbart ikke få tildelt en midlertidig ip til
routeren som de så kan køre et script på for at få routeren reconfigureret
til opsætningen på centralen.

Det er naturligvis et rigtigt stort problem at være uden I-net i så lang tid
for virksomheden......men det er jo heller ikke muligt (hurtigt) at skifte
udbyder.

Hvad skal vi gøre for at få tele2 til at få løst problemet hurtigst
muligt......eller skal vi gå andre veje?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 23:59

Torben Brøndum wrote:
> [...]
> udbyder.
>
> Hvad skal vi gøre for at få tele2 til at få løst problemet hurtigst
> muligt......eller skal vi gå andre veje?

har i snakket med nogle af naboerne om de har net, evt. kunne i leje jer
ind på deres forbindelse og kyle noget wifi op (læs: det kender jeg 2
steder de har gjort i århus i mangel af bedre)

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-12-05 08:29

On Wed, 14 Dec 2005 23:51:21 +0100, "Torben Brøndum"
<tbr@Xtorben-broendumX.dk.dk> wrote:

> Hvad skal vi gøre idet vi nu har ventet i over én uge og der er ikke
> sket noget.

Mht. jeres egen forbindelse kan I jo ikke gøre andet end at blive ved
med at punke Tele2.

I kan måske også bruge det aktuelle problemer til at overveje, om en
privat ADSL-forbindelse hos Tiscali/Tele2 er den helt rigtige løsning
til et firma, der (åbenbart?) er afhængig af sin Internet-forbindelse.

> Hvad skal vi gøre for at få tele2 til at få løst problemet hurtigst
> muligt......eller skal vi gå andre veje?

Hvis I er på Århus C, er der formentlig ikke så langt til jeres
naboer. Har I ikke mulighed for midlertidigt at trække et kabel, eller
at køre trådløst via en af dem? Så kunne I da selv få forbindelse.

Hvis I har mail- og web-server(e) stående på forbindelsen, kan I få
oprettet et web-hotel, flytte jeres indhold og rette DNS til at sende
folk et andet sted hen. Det tager dog også noget tid før det slår
igennem i hele nettet (afhængig af, hvordan DNS er konfigureret i
dag).

-A

Fra : Torben Brøndum

Dato : 15-12-05 09:55

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote

> [...]
> folk et andet sted hen. Det tager dog også noget tid før det slår
> igennem i hele nettet (afhængig af, hvordan DNS er konfigureret i

Hej Asbjørn - tak for dit input.

Jeg har sat tre modems op på vort kontor med 8 brugere - det fungerer, så vi
kan foretage betalinger via banksystemer, hente oplysninger hos PBS etc.

Udover, at ikke alle kan komme på nettet, så er det største og mest
alvorligste problem, at vi har en echange til at køre på forbindelse.
Samtidig har vi også brug for, at kunne koble op udefra, men det kan godt
"vente".

Men hvordan fungerer det med mailhotel - jeg tænker på det med at oprette
brugere herunder, at brugerne har (kan have) flere mailadresser. Jeg har
ikke prøvet at administrere via webhotel. Man tilgår adresserne via
webmail - er det ikke korrekt?

Hvad kunne være et godt bud på - og til en rimelig pris - et maihotel til
8-10 brugere og hvad skal jeg regne med at ca. pris - der er ikke tale om
særligt store filer i forbindelse med evt. vedhæftning.

Torben Brøndum

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-12-05 14:22

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk.dk> writes:

> Hvad kunne være et godt bud på - og til en rimelig pris - et maihotel til
> 8-10 brugere og hvad skal jeg regne med at ca. pris - der er ikke tale om

Prøv at ringe til pil.dk. De ligger desuden tæt på Århus C.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jens U. K.

Dato : 16-12-05 11:12

"Torben Brøndum" <tbr@Xtorben-broendumX.dk.dk> wrote in message
> "Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote

> Hej Asbjørn - tak for dit input.
>
> Jeg har sat tre modems op på vort kontor med 8 brugere - det fungerer,
> så vi

Bare lige for en sikkerheds skyld - husk at der (normalt) ikke er nogen
form for adskillelse imellem Internettet og pc (og måske det interne net,
hvis pc'en finder på at route videre), når der bliver brugt modem.

/Jens Ulrik

Fra : Svend

Dato : 15-12-05 09:25

Torben Brøndum wrote:
> Hej igen,
>
> Vi startede med I-net forbindelse hos Tiscali for lang tid siden, og for
> kort tid siden blev Tiscali overtaget af Tele2.

Jeg ville opsige forbindelsen på stedet og få en proaccess hos tdc.

--
Svend