[MySQL] Dato problemer
Fra : Martin

Dato : 14-12-05 17:33

Hej gruppe

Jeg har et lille problem, jeg har en start dato, og en slutdato (begge
i DATETIME format i databasen)

Jeg har også en start og slutdato i PHP.

Jeg vil gerne finde alle de resultater der er imellem de 2 datoer i PHP,
men jeg kan bare ikke få resultatet.

Er der en der kan hjælpe mig?

Fra : Martin Christensen

Dato : 14-12-05 18:26

Fra : Martin

Dato : 14-12-05 21:05

Martin Christensen wrote:

--
Martin

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 15-12-05 11:23

Martin wrote:
> [...]
>
> Jeg har også en start og slutdato i PHP.
>
> Jeg vil gerne finde alle de resultater der er imellem de 2 datoer i PHP,

Uklar problemformulering.

Vil du have overlappende tidsintervaller, eller skal det ene ligge helt
inde i det andet?

I første tilfælde kan du benytte

select *
from T
where startdata < [slutdato]
and [startdato] < slutdato

I andet tilfælde kan du benytte

select * from T
where startdato < [startdato]
and [slutdato] < slutdato

Nej, du behøver under ingen omstændigheder mere end to betingelser.

VH
Kristian

Fra : Martin Christensen

Dato : 15-12-05 12:09

Fra : Martin Christensen

Dato : 15-12-05 13:56

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 15-12-05 13:48

Martin Christensen wrote:

> Det kommer an på om det kan garanteres, at startdato <= slutdato. Hvis
> det kan, har du naturligvis ret.

Naturligvis.

Men i min verden er den slags en datafejl, som skal fanges inden man
nærmer sig databasen.

VH
Kristian