hund piver
Fra : Tina

Dato : 14-12-05 11:15

Hejsa

Min hanhund på 8 år piver hver gang han har afføring. Nogle ideer om hvad
det kan være?

Han har hverken hård mave eller blod i afføring. Han er glad og tilpas, pæn
i pelsen klare glade øjne, spiser og leger normalt.

Er godt klar over jeg skal omkring dyrlægen, ville bare høre andres
erfaringer eller mangel på samme

Mvh Tina

Fra : fam. Ager

Dato : 14-12-05 11:35

"Tina" <ukendt@ukendt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pæn i pelsen klare glade øjne, spiser og leger normalt.
>
> Er godt klar over jeg skal omkring dyrlægen, ville bare høre andres

det kan være så harmløst som en herlig gang tilstoppelse i analkirterne!,
hvis ud ikke selv kan, så tømmer dyrlægen dem hurtigt og nemt.
nogle hunde kører også røv henad jorden ved stoppede analkirtler.

det kan også være at han har en knude/byld i endetarmen, som derved gør det
smertefuldt ved afføring.

mvh. marie

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-12-05 12:43

Forresten. Vi har lige fået en lille hvalp (nu 10 uger). Den fik
loppekur (Frontline) lige da vi fik den for 2 uger siden, men virker
stadig som om den af og til er forpint af det (piver og forsøger at
nappe sig, især omkring halerodden, fuldstændig som ved loppebid.)
Kan det stadig være lopper eller har I nogen ideer til hvad det ellers
kan være.

Mvh

Jesper.

Fra : Helle Jensen

Dato : 14-12-05 13:02

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkring halerodden, fuldstændig som ved loppebid.)
> Kan det stadig være lopper eller har I nogen ideer til hvad det ellers kan

Nogle hunde reagerer næsten allergisk på behandling med Frontline. Mine ene
hanhund gjorde på samme måde, som du beskriver. Hans hud blev rød og
irriteret og han kløede sig - Frontline er åbenbart skrappe sager. Find et
andet middel til behandling mod lopper - evt. hvidløg, som jo er naturligt
og ikke en form for kemikalie.

Hilsen Helle

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-12-05 13:22

> [...]
> andet middel til behandling mod lopper - evt. hvidløg, som jo er naturligt

Han klør sig bare ikke der hvor Frontline blev lagt på, hvilket jeg
kunne forestille mig han ville gøre(?).
(Som jeg kan forstå fra tidligere tråde er Hvidløg også ret omdiskuteret
ift. loppebekæmpelse på hunde.)

Mvh

Jesper

Fra : fam. Ager

Dato : 14-12-05 13:48

> [...]
> forestille mig han ville gøre(?).
> (Som jeg kan forstå fra tidligere tråde er Hvidløg også ret omdiskuteret

------------------------
efterhånden sælges hvidløg til formålet fra de fleste butikker, selv fra
olivers har jeg bemærket. og det kan umuligt være mere giftigt end det stads
der bliver puttet i nakken på dem?.Det er jo nok et spørgsmål om at det ikke
skal gives i kilovis, så er meget giftigt... det er jo så bare min holdning.
jeg bruger knust hvidløg i olie til mine, og har gjort det i en del år
efterhånden. desuden begrænser det flåterne væsentligt også.
jeg har aldrig haft lopper på nogen af mine hunde.

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 14-12-05 15:35

Jesper Hansen skriblede bla:
> (Som jeg kan forstå fra tidligere tråde er Hvidløg også ret
> omdiskuteret ift. loppebekæmpelse på hunde.)

Ja nogen mener de ikke kan tåle det.
Min erfaring er at har man ikke katte har man heller ikke lopper på sine
hunde.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-12-05 14:42

On Wed, 14 Dec 2005 13:01:46 +0100, "Helle Jensen" wrote:
> [...]

>andet middel til behandling mod lopper - evt. hvidløg, som jo er naturligt

Nej! Frontline er absolut IKKE skrappe sager!
Hunden har lopper endnu/igen. Står der ikke også
på sprayflasken eller pakken, at behandlingen
skal gentages efter 1 uge?

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Helle Jensen

Dato : 14-12-05 15:18

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej! Frontline er absolut IKKE skrappe sager!

Når min hund reagerer på Frontline ved at klø sig på stedet, som er rødt og
hævet, en måned efter det er blevet givet, vil jeg mene, at det er skrappe
sager. Muligvis ikke for alle hunde, men for nogle - og måske Jespers var en
af dem.

Helle

Fra : x Vuf x

Dato : 14-12-05 23:57

On Wed, 14 Dec 2005 15:17:31 +0100, "Helle Jensen" wrote:
> [...]

>vil jeg mene, at det er skrappe sager. Muligvis ikke for alle
>hunde, men for nogle - og måske Jespers var en af dem.

Nu kløede Jesper's hund sig ikke, hvor den var sprayet,
men nogle mennesker er allergiske overfor mel. Er det
så også skrappe sager?

Fra : Helle Jensen

Dato : 15-12-05 07:47

> Nu kløede Jesper's hund sig ikke, hvor den var sprayet,
> men nogle mennesker er allergiske overfor mel. Er det
> så også skrappe sager?

Nu skrev Jesper, at hans hund kløede ved haleroden. Her puttes Frontline
også på, så det var ikke nemt at vide. Mennesker der er allergiske over for
mel, hæver ikke og bliver røde i munden og maven, men på hele kroppen - og
altså ikke specifikt på det sted, der er påvirket af stoffet.

Beklager jeg brugte egne erfaringer i mit svar. Det var dumt kan jeg godt
se. Det er der ingen, der har noget at bruge til.

Helle

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-12-05 15:26

> Hunden har lopper endnu/igen. Står der ikke også
> på sprayflasken eller pakken, at behandlingen
> skal gentages efter 1 uge?

Nej, det skal blot gives hver anden måned.
(Ormekur skal gives igen efter en uge )
Er meningen ikke netop at det virker profylaktisk, så lopperne dør når
de igen hopper på?

Mvh

Jesper

Fra : x Vuf x

Dato : 14-12-05 23:59

On 14 Dec 2005 15:25:34 +0100, Jesper Hansen wrote:

>Nej, det skal blot gives hver anden måned.
>(Ormekur skal gives igen efter en uge )
>Er meningen ikke netop at det virker profylaktisk,
>så lopperne dør når de igen hopper på?

Nå ja undskyld. Jeg blandede noget sammen.
Hver 2. måned er for lidt. 4-6 uger er mere passende.
Så holder det også flåter væk.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 13:28

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Kan det stadig være lopper eller har I nogen ideer til hvad det ellers kan
> være.

Hvis i ikke har behandlet omgivelserne også, kan lopperne stadig hoppe på
hunden.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 14-12-05 14:34

> Hvis i ikke har behandlet omgivelserne også, kan lopperne stadig hoppe på
> hunden.

Jamen, dør lopperne ikke når de bider ham efterfølgende?

Mvh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 16:31

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse news:43a01f33

> Jamen, dør lopperne ikke når de bider ham efterfølgende?

Jo sikkert, men de når jo, at bide hunden først.
Desuden kan loppeæg og larver vist leve i et X-antal uger i gulvtæpper osv.,
og så kan problemet vende tilbage igen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Anette

Dato : 14-12-05 21:30

Buffy wrote:
> Jo sikkert, men de når jo, at bide hunden først.
> Desuden kan loppeæg og larver vist leve i et X-antal uger i
> gulvtæpper osv., og så kan problemet vende tilbage igen.

Hvilket jo er hele idéen i at blive ved med at dryppe hunden med loppemiddel
hver 4.uge.
Lopper kan overleve i gulvtæpper og lign, men de kan ikke formere sig uden
værtsdyr.
De dør i samme sekund i "sætter tænderne" i hunden, så loppen når ikke at
lægge flere æg.
Lopperne uddør efterhånden og problemet vender ikke tilbage hvis man holde
hunden "loppe-modstandsdygtig"

Vi har både katte, høns og hunde, så jo, kattene har haft lopper, men
hundene - nej ikke siden foråret. Der havde de et let angreb af lopper. De
blev dryppet 2 gange med 4 ugers mellemrum og har siden fået hvidløg i deres
mad et par gange om ugen, og vi har ikke set lopper på hundene siden, heller
ikke når kattene har haft loppetræf på maven.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 21:41

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse news:43a080c2$0$38692

> Hvilket jo er hele idéen i at blive ved med at dryppe hunden med
> loppemiddel hver 4.uge.

Det plejer også at være nok, men da vi havde et loppeangreb i huset sidste
år, var det som om, at loppebehandlingen på dyrene overhovedet ingen effekt
havde, og problemet forsvandt først, da vi fik behandlet omgivelserne
også...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-12-05 07:21

> [...]
> år, var det som om, at loppebehandlingen på dyrene overhovedet ingen effekt
> havde, og problemet forsvandt først, da vi fik behandlet omgivelserne

Ok jeg må have givet resten af huset også.

Mvh

Jesper.

Fra : x Vuf x

Dato : 15-12-05 15:29

On Thu, 15 Dec 2005 07:20:48 +0100, Jesper Hansen wrote:

>Ok jeg må have givet resten af huset også.

Ja ja, men endelig ikke Frontline! Det fedter!
En bekendt af mig gjorde det, lige da Frontline
kom på markedet. Sikke noget gris.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 15-12-05 07:19

> [...]
> lægge flere æg.
> Lopperne uddør efterhånden og problemet vender ikke tilbage hvis man holde

Præcis min pointe.

Mvh

Jesper.

Fra : OZ7PUS

Dato : 14-12-05 13:34

> [...]
> omkring halerodden, fuldstændig som ved loppebid.)
> Kan det stadig være lopper eller har I nogen ideer til hvad det ellers kan

Ja .. I skal købe den der hedder frontline combo da den gør evt. lopper
sterile så der ikke kommer flere

Har brugt det længe til vores kat og den er 100% loppefri som hunden

Tøsen

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 14-12-05 16:08

> [...]
> pæn i pelsen klare glade øjne, spiser og leger normalt.
>
> Er godt klar over jeg skal omkring dyrlægen, ville bare høre andres

Hunden bør undersøges for forstørret prostata. Det vil ofte give sig til
udtryk ved problemer/smerter når hunden har afføring.

Dyrlægen kan mærke efter via endetarmen og evt. tage røntgen.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : Søren LH

Dato : 14-12-05 19:28

> [...]
> pæn i pelsen klare glade øjne, spiser og leger normalt.
>
> Er godt klar over jeg skal omkring dyrlægen, ville bare høre andres

Han har smerter under afføring - til dyrlægen snarest muligt.

Mvh
Søren