Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop og pixeldimensions
Fra : LD

Dato : 14-12-05 10:58

Hej
Forskelle på PhotoShops pixel dimensions og Stifinders størrelsesangivelse ?

Eksempel: Et jpeg-billede viser:

672 pixel dimensions i photoshop under ImageSize

Samme fil = 260 kb i Stifinder

Stifinders 260 kb er vel det filen "fylder" fx. når den er på nettet,
hvad kan jeg bruge Imagesize / pixeldimensions oplysningen i Photoshop til

.... og hvis Stifinders størrelse er "den reelle fyldstørrelse", kan jeg så
se den et sted i Photoshop ?

vh Lene

Fra : KNL DtP

Dato : 14-12-05 12:42

"LD" <lendaa@daugaard.com> skrev i en meddelelse

> 672 pixel dimensions i photoshop under ImageSize

Her angiver Photoshop hvor mange pixels billedet måler på f.eks. den længste
led.

> Samme fil = 260 kb i Stifinder

Her angiver Stifinder hvor meget JPG-billedet fylder på din harddisk.

> ... og hvis Stifinders størrelse er "den reelle fyldstørrelse", kan jeg så
> se den et sted i Photoshop ?

Photoshop vil angive hvor meget billedet fylder ukomprimeret. Dvs. total
antallet af pixels (f.eks. 4 MegaPixels) gange farvedybden (ofte 24 bits) =
størrelsen på billedet.

Når du gemmer billedet i JPG-format, komprimeres billedet, så det ikke fylder
så meget. Derfor vil der være forskel mellem størrelsen i kB, som Photoshop og
Stifinder viser. Det er helt normalt og lige efter bogen.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : LD