Prob med string manipulation
Fra : Nicolai Rugren Hanse~

Dato : 14-12-05 10:25

Hejsa!

Jeg sidder og roder med et lille problem:
Jeg får skrevet er tidspunkt (i timer og minutter) ud fra min
database i et array. Men da jeg får skrevet det som en string,
for at kunne sortere det, bliver det skrevet som f. eks. 0812,
istedet for 08:12. Jeg har prøvet at ændre på dette med denne
linje:

aTable1Value(4, iRowLoop) = Left( & ":" & Right(aTable1Value(4,
iRowLoop),2)

Det virker ikke, og jeg er lidt stuck.
Håber nogen kan hjælpe.

Med venlig hilsen,
Nicolai

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Steffen Holm

Dato : 14-12-05 18:45

"Nicolai Rugren Hansen" <mail@usefulpokertips.com> wrote:

> aTable1Value(4, iRowLoop) = Left( & ":" & Right(aTable1Value(4,
> iRowLoop),2)
>
> Det virker ikke, og jeg er lidt stuck.
> Håber nogen kan hjælpe.

Hej Nicolai.

Hvad med:

Del1 = Left(aTable1Value(4, iRowLoop),2)
Del2 = Right(aTable1Value(4, iRowLoop),2)
aTable1Value(4, iRowLoop) = Del1 & ":" & Del2

Ikke testet!

--
Steffen Holm

Fra : Nicolai Rugren Hanse~

Dato : 15-12-05 22:05

Steffen Holm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
>
> Del1 = Left(aTable1Value(4, iRowLoop),2)
> Del2 = Right(aTable1Value(4, iRowLoop),2)
> aTable1Value(4, iRowLoop) = Del1 & ":" & Del2

Tusind tak Steffen!

Det fungerer! Måske ville du hjælpe mig med endnu en ting:
Mit array bliver vist i en tabel, men hvordan får jeg sorteret
tabellen efter "aTable1Values(5, iRowLoop)". Denne kolonne består af
en masse tidsforskelle, hvor den mindste skal stå øverst og den
største nederst.

Endnu en gang tak!

Mvh

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 17-12-05 16:36

"Nicolai Rugren Hansen" <mail@usefulpokertips.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tabellen efter "aTable1Values(5, iRowLoop)". Denne kolonne består af
> en masse tidsforskelle, hvor den mindste skal stå øverst og den

Hvad er værdierne i tabellen? og må vi se din SELECT sætning?
--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Nicolai Rugren Hanse~

Dato : 17-12-05 19:52

Christian M. Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> http://www.cmnielsen.dk
> The scary thing about looking for truth is that you might find it.

Hej Christian!

Jeg er lidt ny mht ASP, men jeg er næsten færdig med mit projekt, så hvis du
kan hjælpe ville det vær fantastisk!
Jeg har en database med en masse tidspunkter, som bliver hentet, hvor efter
tidsforskellen mellem nu og disse tidspunkterbliver vist. Men da jeg ikke
vil have sorteret efter tidspunkt, men tidsforskel, laver jeg tids ud
regningen i et array. Jeg håber det giver mening... Her er en del af min
kode (håber det er til at finde hoved og hale i):

<%

'udregn datediff
Function CalculateDateDiff(inTime)

   StartHours = DateDiff("h",Now(), inTime)
   StartMinutes = DateDiff("n",Now(), inTime) mod 60
   StartHours = StartHours - 1
   If StartHours < 0 Then
      StartHours = StartHours + 24
   End If
   If StartMinutes < 0 Then
      StartMinutes = StartMinutes + 60
   End If
   If StartMinutes < 10 Then
      StartMinutes = "0" & StartMinutes
   End If
   If StartHours < 10 Then
      StartHours = "0" & StartHours
   End If
   ReturnString = StartHours & StartMinutes
   CalculateDateDiff = ReturnString
End Function

'connect til db
---

oConn.Open connectstr

qry = "SELECT * FROM " & tablename
Set oRS = oConn.Execute(qry)

'array
Dim aTable1Values
aTable1Values = oRS.GetRows()
'loop through array
Dim iRowLoop, iColLoop
For iRowLoop = 0 to UBound(aTable1Values, 2)
   'Tag arrayværdier .. regn datediff ud og gem på samme plads
   aTable1Values(4, iRowLoop) = CalculateDateDiff(aTable1Values(4, iRowLoop))
   aTable1Values(5, iRowLoop) = CalculateDateDiff(aTable1Values(5, iRowLoop))
'indsæt : i regtime
Del1 = Left(aTable1Values(4, iRowLoop),2)
Del2 = Right(aTable1Values(4, iRowLoop),2)
aTable1Values(4, iRowLoop) = Del1 & "h:" & Del2 & "m"
'indsæt : i starttime
Del1 = Left(aTable1Values(5, iRowLoop),2)
Del2 = Right(aTable1Values(5, iRowLoop),2)
aTable1Values(5, iRowLoop) = Del1 & "h:" & Del2 & "m"
'hvis reg er open
If aTable1Values(4, iRowLoop) > aTable1Values(5, iRowLoop) Then
      aTable1Values(4, iRowLoop) = "Open"

   End If
Next 'iRowLoop

' Sorter efter ...
(det var her jeg havde tænkt jeg skulle sortere)

iRowLoop)%></p></td>
iRowLoop)%></p></td>
iRowLoop)%></p></td>

<%

Next 'iRowLoop

%>

Dvs det er aTable1Values(5, iRowLoop) jeg ønsker at sortere efter.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-12-05 22:24

On 17 Dec 2005 18:52:10 GMT, Nicolai Rugren Hansen
> [...]

>tidsforskellen mellem nu og disse tidspunkterbliver vist. Men da jeg ikke
>vil have sorteret efter tidspunkt, men tidsforskel, laver jeg tids ud

SQL er så absolut det bedste værktøj til at sortere med for ASP-folk.
Selv om du *ender* med at skulle sortere tids-*forskelle*, bliver det
så ikke sorterer rigtigt, hvis du bare sorterer efter tiderne?
<snip>

>qry = "SELECT * FROM " & tablename

'SELECT *' er en farlig ting - brug
SELECT feltnavn1, feltnavn2 - så er koden også langt mere
gennemskuelig.

Men, da jeg nu ikke ved, hvad feltet hedder:
SELECT [feltnavne] FROM [tabelnavn] ORDER BY [Felt5] DESC

<snip resten>

Good luck!

--
Jørn Andersen,