Nogen der har erfaring med at fiske i Put ~
Fra : Home

Dato : 13-12-05 21:21

Nogen der har erfaring med at fiske i Put & Take med maddiker????

Hvordan skal de fiskes, er der nogle fif??

Fra : Tommy Rasmussen

Dato : 14-12-05 13:19

hejsa
jeg mener ikke du må bruge maddiker i put & take de er forbudte for man kan
tømme en sø med sådan nogle men inden du begynder at fiske med dem vil jeg
råde dig til at snakke med ejeren først om du må bruge dem
men ellers knæk og bræk frem over

hilsen tommy rasmussen

Fra : ib

Dato : 14-12-05 17:41

For en del år siden var det populært at bruge Tebo larver
Nu er jeg inderhaver af Gundsømagle p& t og her er det ikke forbudt at bruge
larver ( Det gælder jo i sidste ende at få overlistet og fanget en fisk)

Fra : S.B.

Dato : 07-01-06 23:31

"ib" <123456789@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nu er jeg inderhaver af Gundsømagle p& t og her er det ikke forbudt at
> bruge larver ( Det gælder jo i sidste ende at få overlistet og fanget en

du kan fiske med dem som du gør med regnorm, på en krog under et flåd, eller
på en bundline, hvad nok er mere effektivt i den her årstid.
du kan også fiske dem som en flue efter et bobbelflåd, ca en 2 - 2½ meter
efter flåddet, mens du spinner ind i langsomme korte ryk.
Skal du i dybden på denne måde, kan du evt vægtbelaste din line en 30 - 40
cm. over krogen, med et lille blyhagl
når du kaster ud skal du kort før flåddet rammer vandet bremse din line/flåd
ved at ligge en finger på spolen, så får du det stykke mellem flåd og krog
til at rette sig ud og risikoen for at det filtre sig sammen, når det rammer
vandet, minimeres

/Søren