install php
Fra : jeppe

Dato : 13-12-05 20:04

Med hensyn til et indlæg længere nede
(http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_serve
rside_php/default.asp?messageid=%3C43973690%240%2415795%241472629
8%40news%2Esunsite%2Edk%3E)

fik jeg et link til noget til at gøre så man kan bruge php på ens
server (http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
)

Jeg HaR en "server" på den måde at jeg bruger windows server 2003
det vil sige at jeg ikke skal bruge Apache som server..

Men så i det php4
(http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/
) skal jeg add en linje til config filen... der står:

1 Gå ind i Apache's konfigurationsbibliotek (som standard ligger
i c:\apache\conf\) og åben filen "httpd.conf" i din
favoriteditor.

2 Vi skal have tilføjet nogle linjer til filen, og egentligt er
det ligemeget hvor de står, men jeg foreslår at du, for nemhedens
skyld, blot tilføjer dem nederst i filen.

3 Tilføj linjerne:

LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php

4 Gem filen (som httpd.conf i c:\apache\conf\ selvfølgelig).

5 Genstart Apache, så ændringerne kan få effekt.

Hvor skal jeg så add den linje???

Håber i forstår mig
Mvh Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Hans Larsen

Dato : 14-12-05 09:27

jeppe skrev:

> Jeg HaR en "server" på den måde at jeg bruger windows server 2003
> det vil sige at jeg ikke skal bruge Apache som server..

Jeg går ud fra du menre, at du bruger IIS.

> Hvor skal jeg så add den linje???

Efter du hat lagt PHP og serveren ind, skal du:

1. Gå ind under "Start > control panel > administrative tools > Internet
Information Service".

2. Derefter skal du gå ind under "Web Sites", højreclicke på "default
web site", og vælge "Properties".

3. I det nye vindue som kommer frem, skal du vælge flaget "Home Directory".

4. Under "Home Directory" skal du sætte "Execute Promissions" til
"Scripts and Executables", og trykke på knappen "Configuration".

5. I det nye vindue trykker du på "add", og skriver stien til "php.exe"
ind under "Executable", og skriver ".php" under "extension". Hvorefter
du trykker "ok".

6. Når du har forsikret dig om, at php er tiføjet listen, trykker du
"ok", og igen "ok" i det sidste vindue.

Nu skulle php virke på din server. Du kan afprøve det ved at ligge et
php-script under din wwwroot.

Hilsen
Hans

Fra : jeppe

Dato : 14-12-05 14:36

Hans Larsen wrote

> Jeg går ud fra du menre, at du bruger IIS.

Ja lige præcis

> [...]
> "ok", og igen "ok" i det sidste vindue.
>
> Nu skulle php virke på din server. Du kan afprøve det ved at ligge et

Det vil jeg prøve mange tak..

Fra : jeppe

Dato : 14-12-05 15:16

Men hvad siger du så hvis jeg siger at den nu kommer fram med en side hvorpå
der står:

CGI Timeout
The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The
server has deleted the process.

Fra : Hans Larsen

Dato : 14-12-05 16:18

jeppe skrev:
> CGI Timeout
> The specified CGI application exceeded the allowed time for processing. The
> server has deleted the process.

Det lyder til at IIS godt nok har forstået, at den skal lade php.exe
afvikle scriptet, men at php.exe fryser, og derfor bliver "dræbt" af IIS
efter et stykke tid.

Er du sikker på du bruger PHP4 og ikke PHP5. Hvis du bruger PHP5, skal
du bruge filen "php-cgi.exe" i stedet for "php.exe". I PHP5 er "php.exe"
nemlig PHP's CLI, og ikke cgi'en.

Hans

Fra : jeppe

Dato : 14-12-05 23:21

Hans Larsen wrote
> Er du sikker på du bruger PHP4 og ikke PHP5. Hvis du bruger PHP5, skal
> du bruge filen "php-cgi.exe" i stedet for "php.exe". I PHP5 er "php.exe"
> nemlig PHP's CLI, og ikke cgi'en.

Hov...
Det er vist rigtigt - jeg tror faktisk det er php5 :S
Im sorry... :*(
Da jeg skrev det kiggede jeg bare efter den guide..

Men Mange tak.. Det vil jeg prøve...

Fra : jeppe

Dato : 14-12-05 23:29

Hmm... nu skriver den så noget nyt...

CGI Error
The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of
HTTP headers.

Hvad menes det?

Fra : Hans Larsen

Dato : 15-12-05 01:10

jeppe skrev:

> CGI Error
> The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of
> HTTP headers.

Ok... Hmmm... det lyder som om IIS ikke får noget data tilbage fra php.

Prøv at starte en "Command Prompt", og gå ind i php-mappen. Skriv så
"php-cgi.exe -i", og hvis du får en fejl her, er der gode chancer for,
at den kan fortælle dig mere.

Hvis du ikke får en fejl, men derimod en masse HTML-kode (Det er det
sammen som phpinfo() ), kan det måske være fordi IIS ikke har adgang til
"php-cgi.exe". Prøv at se på adgangen til filen/filerne/mappen, det kan
være, det kun er administratoren/dig som har adgang.

Hans

Fra : jeppe

Dato : 15-12-05 14:45

Hans Larsen wrote

> Prøv at starte en "Command Prompt", og gå ind i php-mappen. Skriv så
> "php-cgi.exe -i", og hvis du får en fejl her, er der gode chancer for,
> at den kan fortælle dig mere.

Desværre (eller hvad man skal sige) jeg får en masse HTML-koder :S

> [...]
> "php-cgi.exe". Prøv at se på adgangen til filen/filerne/mappen, det kan
> være, det kun er administratoren/dig som har adgang.

Jeg er rimelig ny til win server 2003 så jeg skal lige være sikker på hvordan
man tjekker/sætter hvem/hvilke bruger der kan bruge det???
kunne du lige skrive hvordan? plzz.

- og har du andre muligheder?

--- Nåja desuden
da jeg skulle tilføje den der fil med IIS virkede det ikke helt sådan som du
sagde...
For efter jeg var gået ind under mappen "web sites" og højere klikkede på
"default web site" osv.. skete der ingen ting???

Da jeg så derfor gik ned i "web service extensions" -> "Add a new web service
extension..." Skete der noget... pludselig lavede den ikke fej 404 men den som
der er nu, altså:

Fra : jeppe

Dato : 15-12-05 15:09

Der med siger jeg tak for alt...

Jeg fandt en auto installer af php5 istedet.. før brugte jeg jo den der guide med
php4....

Men mange tak...