footer/clearer problem
Fra : TL

Dato : 13-12-05 16:40

Hej alle

På test-siden: http://www.lindkold.dk/ny/footer_problem.html
css: http://www.lindkold.dk/ny/1.css

har jeg en divContent der indeholder flere div'er til sidens inhold.
divContent lukkes med en .clearer-class inden min footer. Men jeg kan
simpelthen ikke se hvorfor der er en lille afstand til min footer i IE,
-
det ser ud som det skal i FF. Jeg har stirret mig blind nu. Kan I ikke
nok
hjælpe mig?

--
med venlig hilsen

TL
- - -
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 13-12-05 20:20

TL wrote:
> [...]
> -
> det ser ud som det skal i FF. Jeg har stirret mig blind nu. Kan I ikke

Har du prøvet at sætte højden på dit clearing element til 0?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk

Fra : TL

Dato : 13-12-05 20:33

ja, både højden, line-height og font-size til 0 px - det hjælper
ikke. Kan
få det til at virke perfekt på andre sider, men kan simpelthen ikke
se
fejlen her...?

TL
- - -
www.lindkold.dk
Billig hjemmeside?

Fra : Christoffer

Dato : 13-12-05 21:18

"TL" <lindkold@gmail.com> skrev i en meddelelse
>har jeg en divContent der indeholder flere div'er til sidens inhold.
>divContent lukkes med en .clearer-class inden min footer. Men jeg kan
>simpelthen ikke se hvorfor der er en lille afstand til min footer i IE,
Burde din clearer-div ikke siden efter du har lukket contentdiven?

--
Christoffer

Fra : TL

Dato : 14-12-05 12:22

> [...]

>simpelthen ikke se hvorfor der er en lille afstand til min footer i IE,

>Burde din clearer-div ikke siden efter du har lukket contentdiven?

Nej, det skal den ikke - og det løser desværre heller ikke problemet
i IE.
Nu er jeg snart derude hvor jeg må håbe på hjælp fra Gyldenkærne,
Ellentoft,
Ginnerskov eller andre kompetente (undskyld Farum og Christoffer - ikke
for
at jeg ikke værdsætter jeres forsøg), men jeg kan simpelthen ikke se
hvorfor
den pludselig laver mellemrum.

Andre bud?

mvh.

TL
- - -
www.lindkold.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-12-05 12:31

TL wrote:

> Nej, det skal den ikke - og det løser desværre heller ikke problemet
> i IE.

Siden er helt ens i Firefox 1.5 og IE 6

--
Benny Nissen

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-12-05 12:36

Benny Nissen wrote:

> Siden er helt ens i Firefox 1.5 og IE 6

.... og jeg er blind

Problemet er nok, at IE ikke er glad for en div med 0 px i højden.

Prøv at tilføje clear:both; til din #divFooter, og fjern din .clearer
(slet "<div class="clearer"></div>" i koden )

--
Benny Nissen

Fra : Frank Olieu

Dato : 14-12-05 13:02

_TL_ skrev | wrote | écrivit (14-12-2005 12:22):

> css: http://www.lindkold.dk/ny/1.css

img { display:block; } løser problemet i IE...

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank

Fra : TL

Dato : 14-12-05 13:06

Glemte at IE ikke kan lide en Div med 0px i højden, men det hjalp
desværre heller ikke. Og selvom jeg fjerner min clearer-class og
sætter clear:both i #divFooter, så får jeg desværre samme resultat.

På siden www.pinkfiction.com har jeg lavet det samme med en clearer og
footer og funker som det skal - også i IE, og jeg har sådan set brugt
samme kode - men der er jo nok en fejl et sted - jeg kan bare ikke
finde ud af hvad......?

TL

Fra : TL

Dato : 14-12-05 13:12

Tak Frank...!!

Jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor display:block skal tilføjes når
jeg har sat alle margins/paddings til 0px ? - men det er også lige
meget, for nu virker det.

Tusinde tak for hjælpen, det var rart at få ud af verden.

TL