Konfigurering af Kerne..
Fra : Niels Skovmand

Dato : 11-06-01 13:14

Hej!

Jeg er ved at blive lidt træt af Microsoft-ræset, derfor vil jeg skifte til
Linux, som jeg har prøvet nogle gange før.. Men jeg har et par spørgsmål..

Når jeg nu skal installere kerne 2.4.5 og kører make xconfig, er det så bare
nogle "defaults", som på forhånd er valgt i konfigurationen, eller er det de
nuværende?

Hvilken processortype er en AMD Duron 800?

Vi ses forhåbentlig online på Linux!
Med venlig hilsen.

Niels Skovmand.

--

"Education is what remains after one has forgotten everything he learned in
school" - Albert Einstein

Fra : Martin Bundgaard

Dato : 11-06-01 13:23

> [...]
bare
> nogle "defaults", som på forhånd er valgt i konfigurationen, eller er det

Det er de *nuværende* for den nye kerne, men altså ikke for den kerne du
kørte med inden. Dvs. at du første gang skal konfigurere kernen fra bunden
af. Du lader så bare sourcen ligge, og når du så næste gang laver en 'make
xconfig' vil du begynde med de instillinger du lavede sidst.

> Hvilken processortype er en AMD Duron 800?

Athlon.

-mb

Fra : Niels Skovmand

Dato : 11-06-01 13:31

Tak!

Fra : Daniel V. Pedersen

Dato : 11-06-01 13:23

In article <9g2cmb$f3i$1@news.inet.tele.dk>, Niels Skovmand wrote:
> Når jeg nu skal installere kerne 2.4.5 og kører make xconfig, er det så bare
> nogle "defaults", som på forhånd er valgt i konfigurationen, eller er det de
> nuværende?

Det er nogle defaults, såfremt det er en hel ny sovs du har pakket ud.
Efter du har configget den, ligger er en fil der hedder .config som
indeholder de ting du har valgt.

> Hvilken processortype er en AMD Duron 800?

Ehh .. er der ikke en amd dims ? - eller så P3 stykker vil jeg *gætte*
på, men er absolut ikke sikker.