Andet multimedie
bentjuul 3670
Indskannede dokumenter fra 1999
Fra : Sjak

Dato : 13-12-05 14:14

Hej gruppe
Jeg har nogle dokumenter som før 2000 er blever indskannet via en Mac
maskine og programmet PaperPort Software fra Visioneer version 3,0
Jeg har prøvet at åbne filerne gennem diverse billedprogrammer på på min
W2K maskine, men uden held.

Er der nogen der har en ide om jeg har mulighed for at komme til at se
filernes indhold?

Mvh
Søren

Fra : emj

Dato : 13-12-05 15:02

Sjak skrev:

>Er der nogen der har en ide om jeg har mulighed for at komme til at se
>filernes indhold

Hvilken extention har de filer?
Hilsen emj

Fra : Sjak

Dato : 13-12-05 15:30

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Hvilken extention har de filer?
> Hilsen emj

Ingen!
Jeg kan godt åbne dem med en tekst editor, men det er jo ikke andet er
"kineser skrift"
Jeg har også fundet og installeret en PaperPort Viewer, og ud fra den, skal
de hedde .max, og prøver jeg at åbne med dette program, meddeler den at den
ikke supportere v2,0 og tidligere.

mvh
sj

Fra : emj

Dato : 13-12-05 18:11

Sjak skrev:

>Ingen!

Selvfølgelig har de det. Få din PC til at vise det fulde filnavn.

Hilsen emj

Fra : per christoffersen

Dato : 13-12-05 18:59

> Selvfølgelig har de det. Få din PC til at vise det fulde filnavn.

Det er jo ikke så nemt, når de kommer fra en gammel mac.
Så er der faktisk ingen extension.

Det er muligt man kan finde den alligevel, men jeg kender ikke til en
metode.

/Per

Fra : Åge

Dato : 13-12-05 20:00

"per christoffersen" <pc@FJERNcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så er der faktisk ingen extension.
>
> Det er muligt man kan finde den alligevel, men jeg kender ikke til en

Spørg emj. Han har svar på alt.

Fra : emj

Dato : 13-12-05 22:06

Åge skrev:

>Spørg emj. Han har svar på alt.

Kvikkeåge overgår igen sig selv med dette geniale indlæg.
Hilsen emj

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-12-05 20:41

per christoffersen skrev:

>Så er der faktisk ingen extension.
>Det er muligt man kan finde den alligevel, men jeg kender ikke til en
>metode.

Heller ikke jeg. Jeg ville prøve den gratis

http://www.irfanview.com/

med alle PlugIns. Jeg har desværre ikke mulighed for at afprøve det,
men den kan rigtig mange formater og identificerer og oversætter dem
gerne.
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Sjak

Dato : 14-12-05 08:56

"Peter Loumann" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> gerne.
> --
> hilsen pl (peloda hos tiscali her i landet)

Hej
Jeg har lige prøvet programmet.

Den meddeler at den ikke kan læse fileheader - Unknown fileformat.

Men tak for linket.

Mvh
Søren

Fra : Peter Loumann

Dato : 14-12-05 11:54

Sjak skrev:

>Jeg har lige prøvet programmet.

>Den meddeler at den ikke kan læse fileheader - Unknown fileformat.

Så må det li'godt være et eksotisk format. Jeg hare vist aldrig været
ude for det.

Efterlys en person med en gammel mac i en passende nyhedsgruppe og få
ham til at konvertere dem!

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Sjak

Dato : 14-12-05 12:49

> Så må det li'godt være et eksotisk format. Jeg hare vist aldrig været
> ude for det.
>
> Efterlys en person med en gammel mac i en passende nyhedsgruppe og få
> ham til at konvertere dem!

Nej, så det er nok løsningen

tak
mvh
søren

Fra : Ulrik Løye

Dato : 14-12-05 14:25

On Wed, 14 Dec 2005 12:49:06 +0100, "Sjak"
<sjakobsen@hotmailFJERN.com> wrote:

>Nej, så det er nok løsningen

Prøv denne Paperport viewer:

ftp://ftp.scansoft.com/pub/program/paperport/setupex.exe

Den skull efter sigende kunne åbne alle paperport versioner.

Den korrekte extension er i øvrigt .max.

Vieweren kan ikke konvertere dine filer, men hvis du fx installerer
PDFCreator (open source) kan du printe til PDFCreator og derved få
lavet nogle PDF filer af god kvalitet.

/u

Fra : Sjak

Dato : 14-12-05 08:53

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig har de det. Få din PC til at vise det fulde filnavn.
>
> Hilsen emj

Nej - det er de faktisk ikke.
Efter filnavnet kan jeg ekembelvis tilføje .bmp, så vil windows prøve at
åbne med det program der er indstillet til at åbne bmp filer med, men dette
program fejler og kan ikke læse filen.
F.eks de gamle mac-excel filer, kan jeg tilføje .xls, så åbnes den med Excel
i Windows.

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-05 12:39

On Wed, 14 Dec 2005 08:53:19 +0100, "Sjak" <sjakobsen@hotmailFJERN.com>
wrote:

> [...]
>program fejler og kan ikke læse filen.
>F.eks de gamle mac-excel filer, kan jeg tilføje .xls, så åbnes den med Excel

Prøv at tilføje *.tif (altså = dokument.tif)
En del ældre indscannede dok's blev pr. automatik scannet i tif, så det
er en mulighed..

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

(Erstat evt. AT med @ i mailadressen hvis du mailer direkte)
Min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Sjak

Dato : 14-12-05 12:51

> [...]
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
> Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Nej, det virkede heller ikke, man tak for idé

søren

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-12-05 16:50

"Sjak" <sjakobsen@hotmailFJERN.com> skrev

> Nej, det virkede heller ikke, man tak for idé

Jeg tror, det handler om den måde, filerne er gemt på. Der er noget med, at
filer i henholdsvis pc og mac har omvendt bitrækkefølge, så hvis det er
macfiler så skal du have et program, som kan åbne macfiler i windows.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 14-12-05 16:47

> [...]

> maskine og programmet PaperPort Software fra Visioneer version 3,0
> Jeg har prøvet at åbne filerne gennem diverse billedprogrammer på på min

Hvilket medie er de på?

Der kan jo være forskel på pc og mac filer og måden, de ar gemt på.

Claus

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-12-05 16:51

Prøv at maile en fil til mig - sidder med mac - dog ikke en gammel, men
mon ikke jeg kan få det til at virke.
Jeg vil gerne gøre et forsøg.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Sjak

Dato : 15-12-05 08:17

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at maile en fil til mig - sidder med mac - dog ikke en gammel, men
> mon ikke jeg kan få det til at virke.
> Jeg vil gerne gøre et forsøg.
>
> --
> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel
> Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Jeg har prøvet at maile et par filer til Frank

sj

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-12-05 14:10

Jeg har forsøgt mig med lidt af hvert, men intet fundet, der virkede.
Desværre.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311