Bærbare : Hvilket mærke skal jeg købe?
Fra : Thomas M. Christense~

Dato : 11-06-01 13:13

Jeg tænker på at købe mig en bærbar, men hvad skal jeg købe? Jeg kender
næsten intet til det marked. Jeg er interesseret i en maskine der gerne skal
kunne holde til noget, og samtidig skal der også være noget ordentligt
indeni. Jeg har til gengæld ikke brug for færdigsyede softwarepakker a la
dem der følger med en compaq-pc.
Hit med jeres erfaringer!

m.v.h. Thomas

Fra : raven

Dato : 11-06-01 14:20

On Mon, 11 Jun 2001 14:13:27 +0200, "Thomas M. Christensen"
<thomas.mc@YOUKNOWWHATTODO.get2net.dk> wrote:

> [...]
>kunne holde til noget, og samtidig skal der også være noget ordentligt
>indeni. Jeg har til gengæld ikke brug for færdigsyede softwarepakker a la

Hvad med www.dell.dk

konfigurer selv leveringen.

Fordelen ved Dell er iflg. min mening, at varen samles efter din
bestilling. Herved får en brandaktuel hardware og pris.

Køb for guds skuld en dell taske også. Gerne den billige af stof.

Hvis du er interesseret i et netkort (10/100) så køb den med det
indbygget, idet de kreditkort-agtige pcmcia indstikskort er ekstremt
sårbare.

hilsen

John

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-06-01 09:36

> [...]
>
> Hvis du er interesseret i et netkort (10/100) så køb den med det
> indbygget, idet de kreditkort-agtige pcmcia indstikskort er ekstremt

Jeg har brugt et PCMCIA-netkort som jeg "pluggede/unpluggede" 2-5 gange
dagligt i tre år, og det virker stadig fortræffeligt. Den bærbare (IBM
ThinkPad 560) blev også brugt i samme omfang - altså stort set døgnet rundt
i tre år, og holder også nogenlunde stadigvæk - batteriet er dog ved at være
dødt. Både netkort og bærbare var som sagt IBM, og det er efter min mening
det eneste ordentlige mærke inden for bærbare. Selvom man virkelig betaler
kassen for dem, så er det altså noget der holder.

Fra : raven

Dato : 12-06-01 11:14

On Tue, 12 Jun 2001 10:36:01 +0200, "Kim Søvsø Pedersen"
<ksp@diaphoni.dk> wrote:

> [...]
>det eneste ordentlige mærke inden for bærbare. Selvom man virkelig betaler
>kassen for dem, så er det altså noget der holder.

IBM laver næppe pcmcia netkort, men xircom og 3com er vist de store
førende mærker. De koster ca. 1300 kr., netkortene.

Min erfaring med et pcmcia kort til 500 kr. (ikke dell's medleverede
xircom) er, at det er den lille kabelkonnektor på udtaget af pcmcia
kortet, der skal behandles som l...
I butikken kunne jeg ikke få den byttet under garanti, men jeg fik en
gribende historie om, at visse kunder købte sådan et netkort en gang
om måneden. Hvis Xircoms holder 3 mdr. så er økonomien jo den samme.

Nej det skal helst være indbygget, så kabelforbindelsen er en RJ45.

hilsen

John

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-06-01 16:00

> IBM laver næppe pcmcia netkort, men xircom og 3com er vist de store
> førende mærker. De koster ca. 1300 kr., netkortene.

Ok - det er ellers et IBM EtherJet 10 mbit netkort, men om indmaden er lavet
af andre skal jeg ikke kunne sige...

Kim