Hvordan tester man hastigheden på Apache-m~
Fra : Jakob Munck

Dato : 12-12-05 22:34

Jeg har min website liggende på et Webhotel (Web10), som jeg føler er
temmelig langsomt. I hvert fald går alle funktioner på min website
hurtigere, når de udføres på siten på min egen server. Men jeg kunne godt
tænke mig at teste det lidt mere præcis. Findes der ikke en måde man - helt
præcis - kan teste hvor hurtig serveren er (incl. mySql), også selv om man
ikke har adgang til andet end at lægge en website op på den?

Jeg forestiller mig, at man kan sætte et tidsstempel og lave nogle
indsætninger i databasen, og så måle tiden efter dette er udført. Jeg ved at
det kan lade sig gøre, men hvem har den præcis kode, som skal bruges til
dette?

v.h.
Jakob

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-05 22:57

Jakob Munck used his keyboard to write :
> [...]
> det kan lade sig gøre, men hvem har den præcis kode, som skal bruges til

Hvis du laver nogen PHP scripts der udfører simple operationer så kan
du måle tiden på dem ved at sammenligne timestamps før og efter. Det er
forholdsvist nemt at forholde sig til og det er ikke afhængig af
overførselstid mellem server og klient.

Har ikke lige nogen kode - men det burde kunne findes :)

This is not an automated signature. I type this in to the bottom of
every message.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-12-05 23:01

Henrik Stidsen formulated on mandag :
> Har ikke lige nogen kode - men det burde kunne findes

F.eks. kan eksemplerne på http://dk2.php.net/microtime bruges til at
lave timerfunktionen.