Nogen der ved hvorfor maddiker er forbudte~
Fra : Home

Dato : 12-12-05 22:02

Nogen der ved hvorfor maddiker er forbudte som agn i MANGE Put & Take
søer???

Fra : Frandsen

Dato : 13-12-05 09:31

"Home" <Home@fishing.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvorfor maddiker er forbudte som agn i MANGE Put & Take
> søer???

Nåh, jeg var slet ikke klar over, at de var forbudte som agn i mange P&T
søer. Det lyder godt nok mærkeligt.

Fra : -

Dato : 13-12-05 13:21

det er da enkelt nok .... det er en rasende effektiv agn

--
MVH
Niels

Fra : Kent Hald

Dato : 14-12-05 00:44

"Home" <Home@fishing.com> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvorfor maddiker er forbudte som agn i MANGE Put & Take
> søer???

Fordi mange medefiskere, særligt vore naboer i syd, jo har for vane,
at forfodre med en god cocktrail af maddiker m.m. og når denne
form for fiskeri anvendes i en P&T sø kan udbyttet let overstige,
hvad der anses for rimeligt.
Jeg har set en tysker trave af sted med over 50 ørreder fanget på een
eftermiddag.
Derfor.

Med venlig hilsen,
KH

Fra : Simon [2700]

Dato : 14-12-05 08:24

> Jeg har set en tysker trave af sted med over 50 ørreder fanget på een
> eftermiddag.
han må have været stærk :)

hvis man ska forfodre skal det så ske dagen før eller skal man bare smide en
masses andre maddiker ud sammen med sin agn ?

Mvh.Simon

Fra : Frandsen

Dato : 14-12-05 11:10

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> han må have været stærk :)
>
> hvis man ska forfodre skal det så ske dagen før eller skal man bare smide
en
> masses andre maddiker ud sammen med sin agn ?

Der er en stor chance for, at du ikke må forfodre. Ved karpefiskeri kan man
starte med at forfodre flere dage i forvejen, og så løbende op til selve
fiskeriet. Ved ørredfiskeri ville jeg jævnligt kaste en håndfuld madikker ud
under selve fiskeriet. Jeg tror, at det ville være spild at forfodre inden
fiskeriet.

Fra : Frandsen

Dato : 14-12-05 11:07

"Kent Hald" <daffy@finheat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvad der anses for rimeligt.
> Jeg har set en tysker trave af sted med over 50 ørreder fanget på een

Jeg vidste ikke, at der i nogle søer åbenbart er et forbud mod at bruge
madikker som agn, men jeg ved til gengæld, at der i mange søer i hvert fald
er et forbud mod forfodring af enhver art.