Kode til "forbryderalbum"
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 12-12-05 10:33

På mit arbejde i vores afdeling ville jeg gerne lave et
"forbryderalbum", dvs. en intranetside, hvor de enkelte
medarbejdere var vist med billede, initialer telefonnummer mm. Ud
for hver skulle der desuden gerne være et tekstfelt, hvor der
kunne stå noget tekst om den ansatte. Eventuelt ville jeg gerne
at de enkelte medarbejdere selv kunne revidere deres oplysninger.

Har nogen af jer kendskab til en skabelon for sådan noget eller
en god idé til hvordan jeg griber sagen an?

PS. Har I en super god webside med asp-kode tutorials og
skabelonforslag, som I vil anbefale. Når jeg søger via Google får
jeg rigtig mange hits, men jeg hørte gerne om jeres
favoritsider - gerne danske.

mvh

Lars Thomsen Nielsen

Fra : Otto

Dato : 12-12-05 17:07

> PS. Har I en super god webside med asp-kode tutorials og
> skabelonforslag, som I vil anbefale.

Ja du kan jo starte med www.html.dk - her er fine tutorials til asp og
databaser.
Men det er meget at gå igang med for en enkelt telefonliste ..! Hvis
'forbryderne' selv skal kunne opdatere deres oplysninger så skal du bruge en
database og måske skal du også bruge asp upload , så folk selv kan uploade
deres billede til albummet.
Umiddelbart ville jeg måske anbefale dig at lave det i en statisk html -side
(ikke -dynamisk), og så holde fri i Julen. Omvendt - så kan juleferien og de
korte dage jo også være en god lejlighed til at lære asp og database
integration.

venlig hilsen otto