Hvordan kan det ske?
Fra : martin

Dato : 12-12-05 01:31

Jeg kan tage 4 x sovepiller uden og falde i søvn og i øvrigt have det fint.
er der en naturlig forklaring på det?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-12-05 01:34

Martin skrev:

> Jeg kan tage 4 x sovepiller uden og falde i søvn og i øvrigt
> have det fint. er der en naturlig forklaring på det?

Hvilket præparat taler du om, og hvilke doser tog du over hvor
lang tid?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : martin

Dato : 12-12-05 03:05

Drogens baldrian 4 af dem for 3 timer siden men sover stadig ikke.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-12-05 09:33

Martin skrev:

> Drogens baldrian 4 af dem for 3 timer siden men sover stadig ikke.

Baldrian er ikke sovemedicin som sådan. Der er tale om naturmedicin der
kan virke beroligende eller afslappende.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Copenhagen, Denmark

Fra : JH

Dato : 12-12-05 12:30

> Jeg kan tage 4 x sovepiller uden og falde i søvn og i øvrigt have det
> fint.
> er der en naturlig forklaring på det?

Lad mig se...

Kl. 00.05 tager du pillerne
Kl. 01.16 skriver du indlæg i dk.videnskab.jura
Kl. 01.30 skriver du dette indlæg i dk.helbred
Kl. 01.45 skriver du igen i dk.videnskab.jura
Kl. 03.05 skriver du igen her i dk.helbred

Har du prøvet at slukke computeren og gå i seng ?

JH

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 12-12-05 16:16

"JH" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kl. 01.45 skriver du igen i dk.videnskab.jura
> Kl. 03.05 skriver du igen her i dk.helbred
>
> Har du prøvet at slukke computeren og gå i seng ?

LOL jeg er ved at falde af stolen af grin...

Mvh Heidi

Fra : martin

Dato : 12-12-05 17:46

> LOL jeg er ved at falde af stolen af grin...

Det virkede faktisk ;)

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 12-12-05 19:25

On Mon, 12 Dec 2005 12:29:47 +0100, "JH" <dur@ikke.dk> wrote:

> [...]
>Kl. 01.45 skriver du igen i dk.videnskab.jura
>Kl. 03.05 skriver du igen her i dk.helbred
>
>Har du prøvet at slukke computeren og gå i seng ?

Ha ha, ja det var dagens Oscar
mvh Ebbe

Fra : Allan

Dato : 12-12-05 17:16

> Baldrian er ikke sovemedicin som sådan. Der er tale om naturmedicin der
> kan virke beroligende eller afslappende.

Er der overhovedet evidens for, at Baldrian kan virke som sovemiddel -
eller er der bare en eller anden der har en faster der synes de virker
og derfør gør de?

- Allan

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 12-12-05 18:03

Allan skrev:

> Er der overhovedet evidens for, at Baldrian kan virke som sove-
> middel - eller er der bare en eller anden der har en faster der
> synes de virker og derfør gør de?

Vifab skriver om Drogens Baldrian B+:

»Farmakodynamiske egenskaber:
Den beroligende virkning af valerianerod har længe været
kendt empirisk og kan ikke med sikkerhed tilskrives bestemte
stoffer.«

<http://www.vifab.dk/naturmedicin/alle/v000000283/>

Om et andet baldrianprodukt står der fx:

»Virkningsmekanismen for valerianerod er ikke kendt, ligesom
den aktive substans er ukendt. Valeriane synes at indvirke på
den grå substans i hjernen og synes at kunne indvirke på den
neurale funktion via GABA-benzodiapin-barbiturat-receptorsystemet.
Der synes at være en vis direkte afslappende indvirkning på
tarmens glatte muskulatur.

Valerianerod er i dyreforsøg vist at have en sedativ og muskel-
afslappende virkning. I kliniske studier er valerianerod vist at
forbedre søvnlængden og søvnkvaliteten.«

<http://www.vifab.dk/naturmedicin/alle/v000000413/>

Det lader til at have mere på sig en ren empiri.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
Magnetic Ink, Copenhagen, Denmark