Kødben fra slagteren
Fra : RacingBabe

Dato : 11-06-01 12:47

Skal de koges først eller må man gerne give dem "rå" ben??

/ Jeanne

Fra : Nina El Falaki

Dato : 11-06-01 13:15

Det kommer nok an på hunden. Nogle hunde tåler dem godt mens andre ikke gør.

Jeg vil anbefale en stor okseknogle

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Pia

Dato : 11-06-01 13:18

de kan godt få lidt tynd mave af rå til at starte med, hvis de ikke er vant
til det. Du kan sætte tid på til at starte med, 1 time om dagen f.x.

Max får rå okselårben og har de hvideste tænder, jeg nogensinde har set på
en hund... og han elsker det.

:Pia

Fra : RacingBabe

Dato : 11-06-01 13:26

> Max får rå okselårben og har de hvideste tænder, jeg nogensinde har set på
> en hund... og han elsker det.
>
> :Pia
------------------
Jeg har overtaget en hund med de grimmeste tænder og meget rådden ånde, så
jeg vil i første omgang forsøge med ben, om det kan hjælpe på hans tænder.
Ellers er min sidste udvej en narkose for at få renset hans tænder, og så
derefter give ham ben o.l. for at holde det ved lige.

/ Jeanne

Fra : Pia

Dato : 11-06-01 13:35

> Jeg har overtaget en hund med de grimmeste tænder og meget rådden ånde,

det kan meget muligt hjælpe - jeg har også hørt om en lignende hund som blev
"kureret" med hele, rå gulerødder. Så det kan du da også prøve.

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 11-06-01 13:55

Mon, 11 Jun 2001 14:25:41 +0200, RacingBabe wrote:

> [...]
>Ellers er min sidste udvej en narkose for at få renset hans tænder, og så
>derefter give ham ben o.l. for at holde det ved lige.

Det ville nok være en god idé, for er det SÅ slemt,
kan ben alene nok ikke klare det!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : RacingBabe

Dato : 11-06-01 14:37

> Det ville nok være en god idé, for er det SÅ slemt,
> kan ben alene nok ikke klare det!
-----------------
Har fået en tid på torsdag hos dyrlægen. Glæder mig til at se hvordan
resultatet bliver

/ Jeanne

Fra : x Vuf x

Dato : 11-06-01 15:29

Mon, 11 Jun 2001 15:37:09 +0200, RacingBabe wrote:

>Har fået en tid på torsdag hos dyrlægen. Glæder mig til at se hvordan
>resultatet bliver

Godt så!

Når hunden har så dårlige tænder, kunne det tyde på,
den ikke er vant til at få ben, og så er det ikke sikkert,
du kan få den til at gnave dem.
I øvrigt er et godt tørfoder også med til at rense tænderne.

Fra : RacingBabe

Dato : 11-06-01 15:54

> [...]
> du kan få den til at gnave dem.
> I øvrigt er et godt tørfoder også med til at rense tænderne.
De to gange han har fået ben, har han gnavet på livet løs....

Ellers får han også kun tørfoder....

/ Jeanne

Fra : x Vuf x

Dato : 11-06-01 16:23

Mon, 11 Jun 2001 16:54:11 +0200, RacingBabe wrote:

>De to gange han har fået ben, har han gnavet på livet løs....
>Ellers får han også kun tørfoder....

Ok...så skal det nok gå.

Fra : Pia

Dato : 11-06-01 13:19

PS - du må ikke bruge ribben - de splintrer

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 11-06-01 13:44

Mon, 11 Jun 2001 13:47:01 +0200, RacingBabe wrote:

>Skal de koges først eller må man gerne give dem "rå" ben??

Så længe det er okse/kalveben, skal de være rå. *s*

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 12-06-01 06:54

x Vuf x <sonpet@***mixeren.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:s3f9itg5nf681r91vg8f6c77r225j6ur9n@4ax.com...

> Så længe det er okse/kalveben, skal de være rå. *s*

rå" hvis hunden kan tåle rå kødben - min hanhund elsker rå kødben, men får
tynd mave, så hans ben bliver kogt -

Hilsen Pia
www.fallohide.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-06-01 11:29

Tue, 12 Jun 2001 07:53:42 +0200, Pia Palmblad Wright wrote:
>x Vuf x <sonpet@***mixeren.com> skrev...

>De skal ikke være rå - (skal er så dominerende et ord

Måske men ved kogning mistes alt det gode!

>"De bør være
>rå" hvis hunden kan tåle rå kødben - min hanhund elsker rå kødben, men får
>tynd mave, så hans ben bliver kogt -

Jamen det er et tilvænningsspørgsmål (for de fleste hunde).
En af mine får tynd mave af kogte ben! Men det generelle
er, at de får hård mave!