Andet multimedie
Baggrund på mails og brevpapir
Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 11-12-05 18:12

Er blevet henvist til denne gruppe:

Jeg er netop trådt ind i den digitale fotoverden.
Kunne tænke mig at bruge et foto som baggrund (men kun som svag
baggrund) på mails og brevpapir.
Har I viden om eller erfaring med dette emne?

Hilsen
Jørgen

Fra : emj

Dato : 11-12-05 18:57

Jørgen Lehnemann skrev:

>Kunne tænke mig at bruge et foto som baggrund (men kun som svag
>baggrund) på mails og brevpapir.

Du kan bare indsætte dit billede i Word og vælge "visk ud" i
billedpaletten. Så har du et nedtonet billede som baggrund.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-05 10:14

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> [...]

Du kan indsætte billedet som vandmærke i dit dokument. Vælg
Formater->Bagrund->Trykt vandmærke og vælg dit billede. Du kan evt. redigere
billedet lidt først, så det ikke er så fremtrædende.

/JS

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 12-12-05 16:42

Skovge <webmail_snabela_atomicdata.dk> skrev:

>"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for begge forslag. De er gode hver for sig.

Hilsen

Jørgen

Fra : Jørgen Lehnemann

Dato : 16-12-05 14:10

emj <emj@> skrev:

>Du kan bare indsætte dit billede i Word og vælge "visk ud" i
>billedpaletten. Så har du et nedtonet billede som baggrund.
>
>Hilsen emj

Tak for svaret. Det virker også fint - indtil jeg vil sende det
som en e-mail: Jeg har prøvet at sende en tekst med billede bag
til en af mine e-mail adresser. Resultatet er, at teksten kommer
igennem, men biledet (baggrunden) ikke er kommet med.
Har du/I en forklaring/løsning på det?

Hilsen

Jørgen

Fra : emj

Dato : 16-12-05 15:03

Jørgen Lehnemann skrev:

> Resultatet er, at teksten kommer
>igennem, men biledet (baggrunden) ikke er kommet med.
>Har du/I en forklaring/løsning på det?

Næh, jeg har selv lige testet og det hele kommer da fint med hos mig.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-05 09:07

> [...]
> til en af mine e-mail adresser. Resultatet er, at teksten kommer
> igennem, men biledet (baggrunden) ikke er kommet med.

Hej Jørgen

Har du husket at sætte formatet på dine mails til HTML - hvis de står til at
blive sendt som ex.vis plain text, så kommer billedet jo af gode grunde ikke
med.

/JS