Har Mozilla & Thunderbird, Newsgroups????
Fra : Mr. Fox

Dato : 11-12-05 17:58

Nu har jeg prøvet at downloade Firefox 1.0.7 for en måned siden, den funker
fint og jeg er så glad for den at jeg tænkte at jeg måske ville være i stand
til at finde ud af at bruge den både som mail og news-program.

Tunderbird 1.0 (20041206) virker fint som mail program,, men hvorfor kan jeg
ikke finde noget om newsgrupper? Er programmet slet ikke beregnet til dem?
Skal jeg stadig bruge Outlook Express til nyhedsgrupper ???

Jeg bruger XP home 2002 SP 2, og en 434 Mhz, 256 Ram, Intel
Celeron-processor

Jeg må derfor skrive og sende dette på OE.

med venlig hilsen Mr. Fox

Fra : Ukendt

Dato : 11-12-05 18:08

Mr. Fox wrote:
> Nu har jeg prøvet at downloade Firefox 1.0.7 for en måned siden, den funker

Et lille tip: Version 1.5 er netop udkommet, så et godt råd ville være
at opgradere

> Tunderbird 1.0 (20041206) virker fint som mail program,, men hvorfor kan jeg
> ikke finde noget om newsgrupper? Er programmet slet ikke beregnet til dem?
> Skal jeg stadig bruge Outlook Express til nyhedsgrupper ???

Thunderbird understøtter ganske glimrende newsgroups. Hvis du går op i
menuen File og vælger New->Account, så kan du netop vælge at oprette en
nyhedsgruppe-konto. Opsætningen er nok lidt forskellig fra Outlook, men
den fungerer skam fint nok (bruger den selv i skrivende stund)

--
http://www.skovenborg.frac.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-12-05 18:10

Mr. Fox skrev:

> men hvorfor kan jeg ikke finde noget om newsgrupper?

Hvis det er en dansk Thunderbird du har, så opret en nyhedsgruppekonto på
denne måde:
Filer - Ny(t) - Konto - Nyhedsgruppekonto - osv.
Hvis det ikke er en dansk Thunderbird, og du er interesseret i at få en
dansk, kan den hentes på http://www.mozilladanmark.dk/thunderbird/

>Skal jeg stadig bruge Outlook Express til nyhedsgrupper ???

ikke nødvendigvis.

PS: email og nyhedsgruppeprogrammer har deres egen gruppe
dk.edb.internet.software.mail+news for alle andre af den type programmer
end OE som har dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Mr. Fox

Dato : 12-12-05 21:18

Mange tak for de gode svar, det funker ret godt, men jeg har nogen flere
spørgsmål om Thunderbird, så jeg myldrer i rette gruppe (håber jeg)
Hilsen og tak Mr. Fox

Fra : Per H

Dato : 11-12-05 18:27

On Sun, 11 Dec 2005 17:57:50 +0100, "Mr. Fox" <nytjens@nrdc.dk> skrev:

>Tunderbird 1.0 (20041206) virker fint som mail program,, men hvorfor kan jeg
>ikke finde noget om newsgrupper? Er programmet slet ikke beregnet til dem?
>Skal jeg stadig bruge Outlook Express til nyhedsgrupper ???

du skal ind i funktioner./kontoinstillinger /tilføj konto.
/nyhedskont.

Jeg bruger selv TB til email, og forte agent til news.

Vh Per

Fra : Frank Olieu

Dato : 12-12-05 14:03

Mr. Fox skrev | wrote | écrivit:

> Nu har jeg prøvet at downloade Firefox 1.0.7 for en måned siden, den funker
> fint og jeg er så glad for den at jeg tænkte at jeg måske ville være i stand
> til at finde ud af at bruge den både som mail og news-program.

Du ku' også prøve at kigge på Seamonkey (tidl. Moz. Suite), som bygger
på samme kode som de seneste Firefox/Thunderbird/Nvu versioner...
Forskellen er at browser, mail, chat og html-editor er integreret i
samme program.

http://www.mozilla.org/projects/seamonkey/

--
Venlig hilsen | Kind regards | Cordialement
Frank