Ocean12 ASP Calendar datoformat-problem
Fra : Newbie@news

Dato : 11-12-05 17:03

Hej NG
Jeg har fået fat i en kalender fra
http://scripts.ocean12tech.com/asp/calendar/
har oploaded og det virker egentlig fint.

Jeg har så tilføjet et par events. Og så er det det begynder at drille.
Har tilføjet en event den 5 februar 2006.
Den bliver vist i kalenderen som den 2 maj 2006, jeg kan forstå noget med et
datoformat.
Men jeg vælger datoerne via sådan et dropdown liste og det burde jo være til
at forstå!
Der står 5 februar 2006.
Jeg tænkte at i koden lå der måske en fejl. Har også ændret min pc til at
køre ENG/USA dato-format. Hjælper ikke. Ville jo heller ikke være en
løsning.

Jeg er slet ikke en hai til ASP

Men er der andre herinde som evt. har brugt denne kalender og oplevet det
samme og løst problemet.
Ocean12 henviser godt nok til deres forum-site.
Men linket virker ikke. http://scripts.ocean12tech.com/forum/UltraBoard.cgi

Så hjælp, Please!
Hilsen Nybien

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-12-05 17:47

On Sun, 11 Dec 2005 17:02:33 +0100, "Newbie@news" <mainemarks at
varmmail.com> wrote:

> [...]
>datoformat.
>Men jeg vælger datoerne via sådan et dropdown liste og det burde jo være til

Problemet er formentlig, at der bruges forskellige dato-formater i
databasen og ASP-scriptet.

>Jeg tænkte at i koden lå der måske en fejl. Har også ændret min pc til at
>køre ENG/USA dato-format. Hjælper ikke. Ville jo heller ikke være en
>løsning.

Det er ikke din PC, men databasen, der skal ændres til engelsk
dato-format. Men som du siger, så er det heller ikke en løsning -
ihvertfald ikke en tilfredsstillende løsning.

Prøv at gå scriptet igennem for INSERT eller UPDATE funktioner. Uden
at have dissekeret scriptet, fandt jeg fx:

eventDate = request("Date_Month") + "/" + request("Date_Day") + "/" +
request("Date_Year") + " " + request("Time_Hour") + ":" +
request("Time_Minute") + ":00 " + request("Time_AMPM")
RSEVENTS("Date") = eventDate

- som vil give en tekststreng, som forsøges indsat i et dato-felt. Det
vil formetnlig gå godt, hvis der bruegs samme datoformat, men som du
har opdaget, kan det også gå galt.

Løsningen er at bruge databasens indbyggede funktioner til at indsætte
- se fx:
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=47>
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=98>
(den sidste er den, du skal kigge mest på - den er kun til Access db)

Humlen er at lade være med at lade ASP-siden generere dato-formatet,
men overlade det til databasen - så er det altid rigtigt

Dato-formater kan være lidt drilske i ASP, men har man først fundet ud
af at gøre det rigtigt, så løber man ikke ind i problemer, hvis man på
et tidspunkt skifter server eller database.

Spørg igen, hvis forklaringen ikke bringer dig videre.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Newbie@news

Dato : 17-12-05 00:32

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 11 Dec 2005 17:02:33 +0100, "Newbie@news" <mainemarks at
> varmmail.com> wrote:
<snip snap>

Mange Tak for dine fine forklaring, men jeg opgav og fandt en anden kalender
hos http://www.asp-dev.com/
Den er pænere lavet, hvis man kan sige sådan om et 'program'.

Hilsen Nybien

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-12-05 01:28

On Sat, 17 Dec 2005 00:31:56 +0100, "Newbie@news" <mainemarks at
varmmail.com> wrote:

>Mange Tak for dine fine forklaring, men jeg opgav og fandt en anden kalender
>hos http://www.asp-dev.com/
>Den er pænere lavet, hvis man kan sige sådan om et 'program'.

Det synes jeg i høj grad man kan

--
Jørn Andersen,
Brønshøj