Samojede i "lænker"
Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 15:01

Ja vi har jo fået den dejlige Bugsy som til sygenladen har et MEGET stort
behov for at komme ud

Vores have er desværre endnu ikke indhegnet og bliver det ej heller før
starten af det nye år så ville høre om en samojede vil finde sig i at stå i
snor ude i haven .. self en meget lang snor .. 10-15meter

Tøsen

Fra : Winther

Dato : 11-12-05 15:47

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> starten af det nye år så ville høre om en samojede vil finde sig i at stå
> snor ude i haven .. self en meget lang snor .. 10-15meter

Lav hellere en hundegård.

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 15:50

"Winther" <Nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> "OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> stort

> Lav hellere en hundegård.

Hele haven bliver hegnet ind først i det nye år ..Desværre kan det ikke
blive før

Tøsen

Fra : jopa

Dato : 11-12-05 17:05

OZ7PUS skriblede bla:

> Vores have er desværre endnu ikke indhegnet og bliver det ej heller
> før starten af det nye år så ville høre om en samojede vil finde sig
> i at stå i snor ude i haven .. self en meget lang snor .. 10-15meter

Er personligt ikke vild med lænkehunde

Har selv hundegård som min elsker og gerne opholder sig i det meste af
døgnet.

http://www.sandagerprofildesign.dk/
Købte min der.
Den er sat op på ganske kort tid alt efter hvor stor selvf.
Min er ca 30 kvm med hundelem så den kan gå ud og ind efter behov.

Alletiders når i er på arbejde og når huunden ellers skal være alene hjemme

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 17:16

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min er ca 30 kvm med hundelem så den kan gå ud og ind efter behov.
>
> Alletiders når i er på arbejde og når huunden ellers skal være alene

Han skal heller ikke være lænkehund på den måde .. men han vil jo gerne være
udendørs hele dagen hvis det stod til ham.
Så han skulle max have været lænket til hegnet er sat op hvilket skulle
ske i janurar måned ifølge husværten .. nemlig ham der vil betale for det
mod at vi tager os kærligt af haven

Tøsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-12-05 17:24

"jopa" <spam@nøøø.invalid> writes:

> http://www.sandagerprofildesign.dk/
> Købte min der.
> Den er sat op på ganske kort tid alt efter hvor stor selvf.
> Min er ca 30 kvm med hundelem så den kan gå ud og ind efter behov.

Hvor meget kostede det?

Mvh Trine

--
Stor julebutik med gaver, pileting, nisser, glaskugler og meget mere.
Tag familien med og fæld jeres eget juletræ i vores skov.

Fra : jopa

Dato : 11-12-05 17:41

Trine Kornum Christiansen skriblede bla:

> Hvor meget kostede det?

ca 5,500 for 30 kvm (tilbud)
Lyder måske af mange penge men den holder jo evigt.
Er galvaniseret.

Mindre end 30kvm kan jo også gøre det, men har man mulighed for at sætte den
op i forbindelse med en mur er der jo flere kvm

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-12-05 17:16

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> writes:

> Vores have er desværre endnu ikke indhegnet og bliver det ej heller før
> starten af det nye år så ville høre om en samojede vil finde sig i at stå i
> snor ude i haven .. self en meget lang snor .. 10-15meter

Det var vi også nødt til med Siri indtil vi fik lavet et ordentligt
hegn. Hun fandt sig fint i det, men havde en tendens til at vikle sig
ind i ALT. Hun er en newf. Så lad i hvert fald aldrig hunden være
bundet hvor I ikke holder øje med ham.

Mvh Trine, som ikke kan forstå hvor alle jeres billeder bliver af. :)

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 17:23

> [...]
> Stor julebutik med gaver, pileting, nisser, glaskugler og meget mere.
> Tag familien med og fæld jeres eget juletræ i vores skov.

Han vil ikke være længere væk som lige ude på den anden side af ruden + der
ikke er det helt vilde han kan vikle sig ind i da haven mest består af
græs og en flagstang.. Og den kan har så oss komme et halvt hunred gange
rundt om

Tøsen

Fra : Søren LH

Dato : 11-12-05 17:59

> [...]
> starten af det nye år så ville høre om en samojede vil finde sig i at stå
> i snor ude i haven .. self en meget lang snor .. 10-15meter

Jeg tænker bare på hvad der sker hvis Bugsy ser en kat og sætter fuld turbo
på, og så er snoren pludselig stram. Det er næppe sundt.

Hvad med at købe 25 m havehegn i Bauhaus og nogle pinde, det vil vist koste
en 500 - 600 kr og er sat op på en time, så har du 30 m2 interemistisk
hundegård i en håndevending. Hegnet kan du godt få brug for senere, når
haven er hegnet ind, til at gøre diverse staudebede, køkkenhave eller
lignende hunde- og hundelortefri.

Mvh
Søren

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 18:20

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> senere, når haven er hegnet ind, til at gøre diverse staudebede,
> køkkenhave eller lignende hunde- og hundelortefri.

Det var da en mulighed .. men alt under 150cm i højden springer Bugsy over
med siddende afsæt .. tør ikke tænke på hvor højt han kan hoppe hvis han
løber

Tøsen

Fra : Søren LH

Dato : 11-12-05 18:55

> [...]
>>

> Det var da en mulighed .. men alt under 150cm i højden springer Bugsy
> over med siddende afsæt .. tør ikke tænke på hvor højt han kan hoppe hvis

Tak skal du ha', det var noget af en hund . Har I allerede testet det så
præcist eller står det i varedeklarationen?

Havehegnet er jo kun op til 1,2 m, så må man omkring blikkenslageren og købe
noget vandrør i længder á f.ex. 2,5 m, og banke det ned, og så sætte
havehegnet på i to etager. Der kan så stadig blive 16 m2 hundegård op ad en
mur ud af en rulle med 25 m.

Mvh
Søren

Fra : OZ7PUS

Dato : 11-12-05 18:59

> [...]
> havehegnet på i to etager. Der kan så stadig blive 16 m2 hundegård op ad

Han hoppede over et normalt hoftehøjt stakit da vi hentede ham .. og det var
med stående afsæt og ifølge ejeren kunne han springe meget højere

Tøsen

Fra : kb

Dato : 14-12-05 13:10

hund i snor er kun ok under direkte opsyn efter min mening.
lav en gård af solide stolper og trådhegn.
at stå i lænke kan bringe det værste frem i en hund hvis den af en eller
anden grund bliver utryg.
der kan jo også komme hunde ind.