Min kat hærger mit hjem
Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 10-12-05 15:34

Hej

Jeg har nogle problemer med min kastrerede hankat, bl.a. kan jeg ikke lære
ham at bruge kattelemmen og nu kradser han i tapetet hver gang han vil ud.
Så mit hjem er ved og være lidt hærget og her på det sidste er han begyndt
med at gnave hjørnerne i stykker på aviser og blade.

Jeg kan godt få ham til at gå igennem kattelemmen hvis jeg holder lågen for
ham, men han vil ikke selv presse lågen op. De andre katte som jeg har haft,
har der ikke været problemer med. Men han er også lidt mere
temperamentsfuld, han vil gerne lege voldsomt bl.a. overfalde ens føder når
man kommer gående, selvom han er 1½ år nu.

Håber i vil give mig et par råd, da det ikke er sjovt og blive vækket kl.
halv 6 om morgen ved at der bliver trukket en klo i tapetet

Mv. Ivan

Fra : CC

Dato : 10-12-05 18:27

"Iwan P. Kristensen" <ipk_fjern_@ipkhome.dk> wrote in message
> [...]
>
> Håber i vil give mig et par råd, da det ikke er sjovt og blive vækket kl.
> halv 6 om morgen ved at der bliver trukket en klo i tapetet

Hej Ivan,
Nej det er for at sige det mildt ret træls, dels at få tapetet kradset ned
og dels at blive vækket adskillige gange i løbet af natten.

Nå, men det vi har gjordt for at lære vores katte, at entrere gennem en
kattelem, var at bygge en kasse (eller vi havde kassen), om den
bliver bygget i træ, pap eller andet er f.s.v. ligegyldigt, det skal bare
være muligt at sætte kattelemmen fast i den ene ende og så er det ellers
bare ned i kassen med misser og lokke med lidt godbidder på den anden side.
Vi har sammenlagt max brugt mellem 1 - 2 timer før vores
voksne katte lærte det og vi har foreløbig haft 5 stykker gennem
"uddannelsen".
En mulighed kan måske også være, at få en kattelem med lidt større åbning.

held og lykke med projektet.

hilsen
Claus

Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 14-12-05 20:37

> [...]
> "uddannelsen".
> En mulighed kan måske også være, at få en kattelem med lidt større åbning.

Hej Claus

Tak for dit råd, jeg vil prøve om det virker næste weekend

Mv. Ivan

Fra : Kari Eiffert

Dato : 11-12-05 11:39

Vi har simpelthen gjort det, at vi har siddet en på hver side af lemmen med
godbidder (dem missen allerbedst kan lide) Vejen til en kat er tit gennem
dens mave. Og så har vi i starten skubbet den igennem og givet den en godbid
på den anden side og rost, så det halve kunne være nok. Så går der ikke lang
tid før de har forstået det

Mvh kari Eiffert

Fra : Iwan P. Kristensen

Dato : 14-12-05 20:41

"Kari Eiffert" <kari.eiffert.nospam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godbid
> på den anden side og rost, så det halve kunne være nok. Så går der ikke

Hej Kari

Tak for dit råd, nu har jeg et par gode forslag og prøve lykken med.

Mv. Ivan